سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



چه پرندگانی در تهران زندگی می‌کنند؟


سلامت نیوز: رئیس محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به انواع پرندگان و زیستگاه‌های آنها در شهر تهران گفت: ۱۷۷ گونه پرنده در تهران زندگی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با ایلنا در مورد انواع مختلف گونه‌های پرندگان در شهر تهران گفت: در شهر تهران با وجود همه مشکلات از جمله ازدحام، آلودگی‌ها، جمعیت زیاد و صدا‌های فراوان ۱۷۷ گونه پرنده زندگی می‌کند.

رئیس محیط زیست شهر تهران افزود: بیشترین تعداد پرندگان در شهر تهران گنجشک‌سانان و پس از آن کلاغ و قمری هستند، علاوه بر آنان گونه‌هایی همچون کبک دری، زنبور‌خوار، کمرکوهی، بلدرچین، برخی پرندگان شکاری همچون عقاب سارگپه، دلیجه، قرقی؛ گونه‌های آبزی و کنار آبزی مانند پلیکان، بوتیمار، غاز، اردک، پرستو، کاکایی و همچنین جغد، هدهد، شاهو، سهره، بلبل و چکاوک نیز در تهران دیده می‌شوند.

بازگیر با اشاره به اینکه برخی گونه‌های جدید پرندگان جایگزین گونه‌های قدیمی شده‌اند، اظهار کرد: مشاهدات ما نشان می‌دهد که گونه‌هایی مانند مینا، طوطی و بلبل خرما جای برخی گونه‌های قدیمی مانند سار و دارکوب را گرفته‌اند. این گونه‌ها بیشتر توسط انسان‌ها به زیستگاه‌های تهران وارد شدند و پرندگان پس از آنکه وضعیت زیستگاه جدید را می‌پسندند؛ شروع به افزایش جمعیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این پرندگان در زیستگاههای مختلفی در شهر تهران زندگی می‌کنند که از جمله این زیستگاه‌ها می‌توانیم به ارتفاعات شمال تهران، تپه‌های شهری، همچون تپه‌های سوهانک و پارک پردیسان، رودخانه‌ها و روددره‌ها مانند رودخانه‌های کن، فرحزاد، دارآباد درکه و گلاب دره، دریاچه‌ها و تالاب‌ها مانند دریاچه شهدای خلیج فارس، دریاچه پارک ارم و دریاچه مجموعه ورزشی آزادی، پارک‌های تهران به ویژه پارک‌هایی با وسعت و تنوع گیاهی زیاد، مانند پارک شهر و...، کشت زارهای و مزاع جنوب شهر در مناطق ۱۸ و۱۹ و حتی به برخی سازه‌های شهری نیز که پرندگان در آن لانه ساختند، اشاره کنیم.

بازگیر در پایان تصریح کرد: باید توجه کنیم که هرچند این پرندگان با وجود تمامی شرایطی که در تهران وجود دارد، همچنان در این شهر زندگی می‌کنند؛ اما آلودگی‌ها، تخریب درختان و فضای سبز و همچنین زباله‌ها، مواد شیمیایی، کودهای شیمیایی مزارع و آلودگی‌های خاک می‌تواند بر جمعیت آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!