«من آبی، من سبز» جایزه شعر آذر یزدی را به خود اختصاص داد


در مراسم سالگرد شورای کتاب کودک، دومین جایزه ادبی عباس یمینی‌شریف به مجموعه شعر «من آبی، من سبز» صفورا نیری تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار ادبی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «من آبی، من سبز» صفورا نیری مجموعه شعری نوجوانانه است که با همت نشر توکا راهی بازار شده است.

در مراسم سالگرد شورای کتاب کودک که امسال در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، جایزه عباس یمینی شریف به کتاب «من آبی، من سبز» تعلق گرفت.

صفورا نیری شاعر این مجموعه که در مراسم مذکور حضور نداشت و در خارج از کشور به سر می‌برد طی پیامی که اسدالله شعبانی آن را قرائت کرد گفته بود اولین مجموعه شعر من برای کودکان با عنوان سرخ و صورتی با تایید شورای شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با لطف ثریا قزل‌ایاغ منتشر شد.

این کتاب دیپلم افتخار دفتر بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان را دریافت کرد و پس از آن چهار مجموعه دیگر از سروده‌های من برای کودکان با نام‌های مثل یک لبخند، مهربان‌تر از آب، یک تکیه بال صورتی و چکاوک و چمن‌زار همه از سوی انتشارات کانون منتشر شدند.

صفورا نیری همچنین در بخش دیگری از این پیام تاکید کرده بود که من در این کتاب کوشیده‌ام در جهانی بی‌رحم و ناآرام دری کوچک به آغوش اتاقی روشن با هوایی برای نفس در فضای صلح و دوستی‌های بی‌آلایش دوری از دشمنی‌های بی‌حاصل و نگاه‌های قهرآلود و دل‌های بی‌گذشت باز کنم. خدا کند در این کار کمی موفق شده باشم.

دومین جایزه ادبی عباس یمینی شریف که از سال 91 مسئولیت اهدای آن به شورای کتاب کودک واگذار شده است در غیاب فرزند این شاعر پیشکسوت اهدا شد.

اولین جایزه عباس یمینی شریف در مراسم سالگرد پنجامین سال فعالیت شورای کتاب کودک اهدا شده بود و سال گذشته به دلیل شناخته نشدن هیچ اثری به عنوان اثر برگزیده در بخش شعر به کسی تعلق نگرفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مصاحبه منتشر نشده از آذر یزدی