جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم برگزار می شود


‌معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی استاندار قم از آغاز برنامه های هفته پژوهش از 14 آذر ماه و برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان و نمایشگاه فن بازار در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، اسماعیل رستمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌ها گفت: این جشنواره به همت ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم 17 آذر ماه جاری از پژوهشگران و فناوران استان در دانشگاه قم تجلیل می‎شود.

معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی استاندار قم عنوان کرد: همچنین نمایشگاه فن بازار از 16 تا 18 آذر ماه در طبقه اول کتابخانه مرکزی دانشگاه قم برگزار خواهد شد و علاقه‎مندان می‎توانند از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 12 و در نوبت عصر از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 19 از این نمایشگاه بازدید نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم در قالب هفت کمیته علمی، جشنواره دانش آموزی، پژوهشگران و فناوران برتر، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، نمایشگاه فن بازار، کمیته دینی و حوزوی برنامه‌های این هفته را پیگیری می کند که هماهنگی‎های این ستاد و کمیته‎ها با استانداری قم است.

رستمی تصریح کرد: این جشنواره به منظور ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری و ارتقای بسترهای لازم برای حضور فعالان عرصه پژوهش و ترغیب پژوهشگران با مشارکت دستگاه‎های اجرایی، مراکز علمی، حوزوی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

به گفته جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم، 95 پژوهشگر برتر در این دوره از نمایشگاه شرکت می‎کنند که از این تعداد 37 نفر تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: حضور پژوهشگران نتایج خوبی در راستای اهداف پژوهشی دارد به ویژه اینکه تشکیل کمیته‎های حوزوی با توجه به جایگاه رفیع حوزه های علمیه در ابعاد مختلف می‎تواند خروجی خوبی در این جشنواره داشته باشد.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم با اشاره به برگزاری بیش از هشت جلسه راهبردی در خصوص هفته پژوهش عنوان کرد: طرح‎هایی که تکراری نبوده و امکان کاربردی شدن دارند دارای قابلیت‎های فراوانی است و می‎توان بر آن سرمایه‎گذاری کرد.

رستمی گفت: طرح‎ها و پژوهش‎ها می تواند در زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و علمی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم در ادامه از ارایه 165 طرح پژوهشی و فناوری به نمایشگاه هفته پژوهش قم خبر داد و افزود: از این تعداد 95 طرح در موضوع پژوهش و 70 طرح دیگر نیز در قالب فناوری ارایه شده است.

رستمی با اشاره به اینکه در بخش فن بازار برنامه‌های هفته پژوهش نیز 30 طرح تجاری‌سازی شده ارایه شده است، تصریح کرد: امسال تا آنجا که ممکن است تلاش شده تا از حضور طرح‌های پژوهشی تکراری در نمایشگاه جلوگیری شود و طرح‌هایی که حداکثر ظرف دو سال گذشته مورد سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی قرار گرفته در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ هفته پژوهش و فناوری در سطح استان قم و ارتقاء جایگاه فعالان این حوزه از اهداف کلی برنامه‌های هفته پژوهش در قم است افزود: با توجه به اهتمام دولت تدبیر و امید و به ویژه شخص رئیس جمهوری به بحث پژوهش، تلاش‌های زیادی در کل کشور در رابطه با این موضوع شده است.

بر اساس این گزارش نمایشگاه فن بازار نیز در 26 غرفه طراحی خواهد شد و در جوار نمایشگاه در جهت تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌ها مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌شود.

پایگاه اینترنتی researchweek.ghom.ir جهت اطلاع رسانی در خصوص این جشنواره و نمایشگاه در اختیار کاربران قرار دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تجلیل از کارگر نمونه استان قم در همایش روز شوراها