تقدیر رئیس‌جمهور از مهمان‌نوازی مردم ایلام از زائران اربعین


امام‌ جمعه‌ ایلام از تقدیر رئیس‌جمهور از مهمان‌نوازی مردم ایلام از زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی ایلام اظهار کرد: رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با بنده از پذیرایی مردم ایلام از زائران اربعین قدردانی و از هماهنگی مسئولان و مردم در نقش‌آفرینی در این همایش بزرگ تشکر کرده است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور تأکید کردند اگر مشکلی در مرزها وجود دارد مربوط به عراق است که با مشارکت جمهوری اسلامی حل می‌شود.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به در پیش بودن روز اربعین حسینی گفت: اربعین روز زیارت مخصوصه‌ی حضرت سیدالشهداء است و این روز عزیز با تدبیر الهی و خاندان پیامبر حادثه‌ی عاشورا را جاودانه کرد.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر این‌که قیام امام حسین(ع) دین را از خطر نابودی نجات داد و به‌عنوان حافظ دین برای احکام خدا قیام کرد و قیام خونینش برای همیشه‌ی تاریخ جنایات بنی‌امیه را آشکار کرد و به‌عنوان الگویی عظیم فرآروی همه آزادگان جهان می‌باشد و قیام امام خمینی(ره) هم به تأسی از قیام عاشورا در عاشورای 1342 آغاز و در سال 1357 به ثمر نشست.

وی تصریح کرد: اجتماع بزرگ اربعین نماد اقتدار تشیع و فرهنگ شهادت است و ما در استان ایلام افتخار می‌کنیم که میزبان هزاران زائر باشیم و بر اساس آخرین تماس با مسئولان استان حدود 500 هزار نفر از زائران اربعین از مرز مهران وارد کشور عراق شده‌اند که این آمار نشان می‌دهد بیشترین زائران از مرز مهران عبور کرده‌اند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: زبان تشکر ندارم، درود بر شما مردم ایلام که خانه‌ها و حسینیه‌های دیارتان به مهمان‌سرای حسین‌بن‌علی(ع) تبدیل‌ شده است و از کسانی که برای گرفتن ویزا در شهر معطل هستند پذیرایی می‌کنید.

لطفی گفت: مهران محشر است، این جوانانی که با چشمانی اشک‌بار به عشق حسین بن علی به کشوری که ناامن است می‌روند، همه از برکت انقلاب حسین(ع) و نتیجه‌ی پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیاده‌روی اربعین در برابر گروه‌های تکفیری که ساخته‌وپرداخته‌ی نظام سلطه است و نتیجه‌ و پیام اربعین این است که تکفیری‌ها نخواهند توانست وحدت شیعه و سنی را خدشه‌دار کنند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مردم پارسال با خاطره‌ی خوش از ایلام به زیارت عتبات رفتند و در مسیر بازگشت هم مورد استقبال مردم ایلام قرار گرفتند امسال هم این نقش‌آفرینی در حال تکرار است و مطمئناً در مسیر بازگشت ازدحام بیشتر خواهد بود چون مرز مهران هم امن‌تر و هم نزدیک‌تر است.

امام‌جمعه‌ی ایلام با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اولین پیام این دیدار که برخلاف تشریفات سیاسی دیگر انجام شد و در آن پوتین یک نسخه‌ی نفیس از قرآن را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد این بود که رهبر انقلاب هم رهبر سیاسی و هم دینی جهان است و هیچ کاری در منطقه بدون حضور ایران به ثمر نمی‌رسد که نمونه‌ی آن مبارزه با گروه تکفیری داعش و حفظ حکومت بشار اسد است که همه آن را پذیرفتند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان با مقایسه‌ی این رویداد با 72 سال پیش که بدون اجازه‌ی‌ شاه ایران در تهران کنفرانس پیروزی بر آلمان نازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: ایران منزوی نیست بلکه محور تحولات است.

لطفی با اشاره به‌روز نیروی دریایی با اشاره به نقش بزرگ این نیرو در دوران دفاع مقدس گفت: این نیرو امروز در خلیج‌فارس و مرزهای آبی به‌عنوان سپر مستحکم نظام می‌درخشد و برای ملت مایه‌ی مباهات و افتخار است و خدمات نیروهای جان بر کفش در دوران جنگ تحمیلی علیه ارتش صدام بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مرزهای آبی با تلاش این نیرو در امنیت کامل بسر می‌برند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مشکورین یا اهل العراق ( تقدیر زائران اربعین از خادمان )