فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فارسی‌آموزان خارجی را عضوی از جامعه خود می‌دانیم


به گزارش خبرگزاری فارس، دوره کوتاه مدت دانش افزایی ویژه فارسی آموزان روس که به همت بنیاد سعدی و در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، روز گذشته با حضور دکتر رضامراد صحرائی، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی، دکتر علی اصغر مصلح فسایی، رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر داوود اسپرهم، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، جمعی از اساتید و مسئولان برگزاری دوره و نیز فارسی آموز حاضر در این دوره، در محل دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، پایان یافت.

*با عضویت در شبکه اجتماعی فارسی‌زبانان زبان فارسی خود را تقویت کنید

در این جلسه صحرایی، با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان فارسی آموز کشور روسیه در ایران، گفت: وجه اشتراک هر دوی ما این است که از ملت های متحد، دارای تاریخ و فرهنگ هستیم و امروز نیز دو کشور آزادیم و مقابل کشورهای زورگو ایستاده ایم.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد سعدی با تاکید بر اینکه پس از بازگشت به کشور خود و مراجعه به رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نظرات خود را درباره برگزاری این دوره اعلام کنید، خاطرنشان کرد: با عضویت در جامعه مجازی فارسی آموزان به نشانی «www.fln.saadifoundation.ir» که یک شبکه اجتماعی ویژه فارسی آموزان غیرایرانی است، می توانید زبان فارسی خود را تقویت کنید و با فارسی آموزان دیگر کشورها نیز آشنا شوید. کارشناسان ما در بنیاد سعدی نیز در این شبکه مجازی حضور دارند و پاسخگوی سئوالات شما خواهند بود.

*توقع ما از شما تبدیل شدن به استاد زبان فارسی دانشگاه روسیه است

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در سخنانی با تشکر از بنیاد سعدی برای دعوت از فارسی آموزان روس و حضورشان در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: خوشحالم که این دوره کوتاه مدت برای شما مفید بوده و نسبت به روز اول حضورتان در ایران، رشد خوبی در سخن گفتن و شنیدن زبان فارسی داشته اید.

اسپرهم ضمن توصیه به فارسی آموزان روس نسبت به پیگیری آموخته خود در ایران، افزود: پس از بازگشت به کشورتان با دیدن شبکه های تلویزیونی و شنیدن شبکه های رادیویی جمهوری اسلامی ایران، زبان فارسی خود را تقویت کنید.

وی ادامه داد: وقتی در رشته هایی چون شرق شناسی، ایران شناسی، زبان شناسی و رشته های مشابه تحصیل می کنیم باید در آن رشته تحقیق کرده و محقق شویم؛ وظیفه دانشگاه نیز تربیت و پرورش محقق است. ما توقع داریم شما هم مانند دکتر ایوانف که ایران شناس و استاد زبان فارسی در روسیه است، بشوید و این بستگی به تلاش و همت خود شما دارد. ما نیز باید با این هدف به پرورش دانشجویانی چون شما بپردازیم.

*فارسی‌آموزان قدم اول را برای صلح و دوستی برداشته‌اند

رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشکده علامه طباطبائی نیز به عنوان آخرین سخنران جلسه اختتامیه، با اشاره به کوشش مسئولین بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری هرچه بهتر این دوره، دو نکته را حائز اهمیت دانست و گفت: نکته اول، اهمیت این دوستی ها و مراودات است. ایران و روسیه مراودات سیاسی و اقتصادی متعددی با یکدیگر دارند اما مهم ترین این مراودات، روابط فرهنگی و علمی است و باید بکوشیم تا در اینگونه مراودات عمیق تر شویم.

مصلح فسایی افزود: شما فراگیران زبان فارسی، قدم اول را برای دوستی و افزایش محبت و صلح و نیز رابطه بین فرهنگ ها برداشته اید و به واسطه یادگیری زبان فارسی، بر مهم ترین رابطه که همان رابطه فرهنگی و علمی است، دست گذاشته اید.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی، ادامه داد: در حال حاضر شرایط منطقه ما خوب نیست اما آینده را ما خواهیم ساخت چون افرادی که برای دوستی گام بر می دارند می توانند آینده را بسازند و شما می توانید سفیر مهر و محبت باشید.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: استفاده بهینه از جوانی، نکته حائز اهمیت بعدی است که باید به آن توجه داشته باشید. همه شما جوان و با هوش هستید و باید از این موهبت الهی استفاده کنید؛ قدر جوانی خود را بدانید و به این حد از معلومات اکتفا نکنید. ما امیدورایم شاهد پیشرفت های شما در فرهنگ ها و علوم دیگر نیز باشیم.

در این جلسه برخی از دانشجویان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورشان در ایران و تشکر از بنیاد سعدی و اساتید دانشگاه علامه طباطبائی بابت برگزاری این دوره، به تعریف از اماکن دیدنی مورد پسندشان در تهران پرداختند.

این جلسه که در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، با اهداء لوح تقدیر و مدرک پایان دوره دانش افزایی زبان فارسی به دانشجویان روس، پایان یافت.

این فارسی آموزان که از دانشگاه های دولتی مسکو، باشقیرستان، علوم انسانی، چلیابینسک، سن پترزبورگ، زبان­شناسی، داغستان وفدرال اورال روسیه در این دوره از دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی حضور داشتند، در رشته­های شرق­شناسی، زبان فارسی و تاریخ ایران، روابط بین الملل، تاریخ ایران و افغانستان، زبان­شناسی، مترجمی انگلیسی و فارسی و زبان و ادبیات فارسی، تحصیل می کنند.

فارسی آموزان روس، هر روز صبح در کلاس­های تخصصی آموزش زبان فارسی با موضوعات دستور زبان فارسی، درک مطلب، تقویت شنیداری و گفتاری و...، در دانشگاه علامه طباطبائی شرکت کردند و پس از آن به بازدید از اماکن علمی، فرهنگی و گردشگری تهران رفتند.

گفتنی است، بنیاد سعدی با هدف آشنایی بیشتر فارسی آموزان غیرایرانی با کشورمان و فرهنگ و آداب و حضور در اجتماع فارسی زبانان، دوره­های دانش افزایی زبان فارسی را ویژه فارسی آموزان کشورهای مختلف، برگزار می­کند.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/Z1EWTW


ویدیو مرتبط :
ساخت مستند یادگاری از دوران تحصیل فارسی آموزان خارجی