رئیس فدراسیون سوارکاری: تبارنامه 4 نژاد اسبهای بومی چاپ می‌شود


رئیس فدراسیون سوارکاری، ثبت و ضبط 4 نژاد اسب بومی را یکی از مهمترین برنامه‎های این فدراسیون قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مسعود خلیلی در مجمع انتخابات هیأت سوارکاری لرستان، تأکید کرد: سعی ما این است که بدون هرگونه دخل و تصرف انتخابات برگزار شود که آرا هم حکایت از این موضوع داشت و نشان می‎داد که جبهه خاصی نداشته‎ایم.

وی ادامه داد: لرستان یکی از استان‎هایی است که در بحث سوارکاری حاشیه‎های آن بیشتر از متن بوده و امیدواریم با درایت رئیس جدید هیأت این حواشی کمتر و ریشه‎کن شود.

خلیلی با بیان اینکه یکی از مواردی که فدراسیون با جدیت آن را تعقیب می‎کند ثبت و ضبط 4 نژاد بومی کشور است، تصریح کرد: نمونه‎گیری‎های لازم از نژادهای "کرد"، "دره شوری"، "کاسپین" و "ترکمن" انجام و به آزمایشگاه‎های خارجی فرستاده شده و درصدد هستیم که کتاب تبارنامه این اسب‎ها را چاپ کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری یادآور شد: دوستان جهاد کشاورزی با ما هماهنگ هستند و کمیته‎های مشترکی داریم که نژاد اسب فلات ایران را معرفی کرده‎اند که یک نمونه دیگر از نژادهای بومی ماست.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‎های بین‎المللی یکی دیگر از برنامه‎های مهم ماست، تأکید کرد: تصور من این است که در فدراسیون نباید فقط به بحث ورزش بپردازیم و در برخی مواقع معیشت مردم دست ماست؛ به عنوان مثال یک شخص 4 اسب پرورش می‎دهد و اگر ما خوب عمل کنیم پول این اسب‎ها می‎شود 400 میلیون تومان ولی اگر عملکرد بدی داشته باشیم، این سرمایه 16 میلیون تومان خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بررسی عملکرد فدراسیون سوارکاری