احیای رصدخانه، محور توسعه گردشگری مراغه


رئیس اداره میراث‌فرهنگی مراغه با بیان این‌که تهیه و تعریف پکیج‌های گردشگری متنوع و جذاب از ضرورت‌های حوزه گردشگری است، در ادامه بر احیای رصدخانه مراغه با هدف توسعه گردشگری داخلی و خارجی تأکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی،«یعقوب طالبی» گفت: اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مراغه با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفر اقدام به تدوین برنامه جامع گردشگری کرده است و پس از اتمام مراحل تدوین، اجرائی می‌شود.

وی افزود: معرفی آثار تاریخی و دیدنی شهرستان مراغه در تورهای خارجی حلقه مفقوده و مغفول در توسعه گردشگری این منطقه بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی مراغه با تأکید بر ضرورت هماهنگی و جلب همکاری مدیران آژانس‌های گردشگری کشور در معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان مراغه، ابراز امیدواری کرد با رونق و توسعه گردشگری در شهرستان گامی مثبت در توسعه منطقه برداشته شود.

طالب با اشاره به اهمیت تاریخی و علمی رصدخانه مراغه در دنیا خاطرنشان کرد: احیای رصدخانه تاریخی مراغه از اولویت‌های کاری اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مراغه است.

«نقی مسکین»، معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار مراغه نیز در این نشست همکاری و همدلی همه مدیران ادارات و سازمان‌های شهری را در جهت اجراء و تدوین پکیج گردشگری جهت افزایش میزان سفر گردشگران به مراغه مورد تأکید قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت رسانه‌ها در معرفی آثار تاریخی مراغه، افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب گردشگران استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعات است و باید کوشید با بکارگیری کارکرد رسانه‌ها، آثار تاریخی مراغه معرفی شوند.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار مراغه تصریح کرد: تلاش و جدیت برای برطرف کردن مشکلات گردشگری این شهرستان باید سرلوحه برنامه‌های کاری اداره‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع و دارای 300 اثر ثبت شده ملی همانند رصدخانه تاریخی مراغه و یا معابد و آتشکده‌های مختلف است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رصدخانه مراغه در حکم ناسای زمان های قدیم