ساعت 8 پنجشنبه؛ آغاز تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات


رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: هشت نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان از ساعت 8 صبح فردا پنجشنبه دوم اردیبهشت 95 به مدت یك هفته مجاز به تبلیغات هستند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از ستاد انتخابات استان، علی اصغر طهماسبی اظهار داشت: ساعت 8 صبح پنجشنبه 9 اردیبهشت و 24 ساعت قبل از آغاز فرایند اخذ رأی، پایان زمان تبلیغات نامزدها خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: هرگونه تبلیغات در خارج از بازه زمانی مجاز آن تخلف آشكار انتخاباتی است و مطابق فصل های قانونی، مرتكبین جرایم و تخلفات تبلیغاتی اعم از نامزدها و هواداران آنها به مجازات مقرر در قانون محكوم خواهند شد.

وی با تأكید بر رعایت چارچوب قانون توسط ستادهای انتخاباتی نامزدها و هواداران آنها بیان كرد: همانند مرحله اول انتخابات 17 عنوان مجاز و باید تبلیغاتی و 20 عنوان غیر مجاز تحت عنوان نبایدها و تخلفات تبلیغاتی توسط قانون مشخص شده و به نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها اعلام شده است.

طهماسبی همچنین اظهار امیدواری كرد كه نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات در استان گلستان و هواداران آنها طی مدت یك هفته ای تبلیغات با رعایت اخلاق انتخاباتی، در فضای سالم و به دور از حاشیه به معرفی خود و برنامه هایشان بپردازند.

انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان در سه حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با رقابت چهار نامزد برای كسب دو كرسی نمایندگی این حوزه، حوزه انتخابیه كردكوی، بندرگز، بندرتركمن و گمیشان با رقابت دو نامزد و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیكش، كلاله و مراوه تپه نیز با رقابت دو كاندیدا راه یافته به این مرحله، در تاریخ 10 اردیبهشت 95 برگزار می شود.

در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی كه هفتم اسفند 94 برگزار شد از مجموع هفت نماینده استان گلستان در مجلس سه نماینده از حوزه های انتخابیه گنبدكاووس، رامیان و آزادشهر و علی آباد با رای مردم انتخاب شدند و سرنوشت سه حوزه دیگر به دور دوم كشیده شد.

مطابق آمار اعلام شده در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در سه حوزه این استان 12 هزار نفر شامل كاربر، بازرس، نماینده فرماندار و نیروهای انتظامی مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات گلستان در این مرحله 864 شعبه آرای مردم این سه حوزه انتخابیه استان را جمع آوری می كنند.


ویدیو مرتبط :
توصیه امام به نامزدهای انتخابات