بهداشت:مورد مشکوکی در زمینه مسمومیت‌های ناشی از سیل ایلام وجود نداشت



مشاور معاون بهداشت و رئیس دفتر واحد مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت گفت: هیچگونه مورد مشکوکی در زمینه مسمومیت‌های ناشی از آب آشامیدنی و مواد غذایی در سیل ایلام وجود نداشت.

به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، علی اردلان در جلسه بررسی اقدامات معاونت بهداشتی در ایام وقوع سیل در استان ایلام ضمن تقدیر از خدمات ارزنده دانشگاه علوم پزشکی ایلام و خصوصاً معاون بهداشتی و همکاران وی در واحدهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر در استان ایلام، طبق آمارهایی که در این زمینه حاصل شده، هیچگونه مورد مشکوک و یا چالشی در زمینه مسمومیت‌های ناشی از آب آشامیدنی و مواد غذایی در سطح استان وجود نداشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

 
وی اضافه کرد: آمادگی واحدهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها در سطحی بالا و شایسته بوده که توانسته است مشکلات و دغدغه‌ها را به خوبی هدایت کند و بر اساس بررسی‌ها و شناسایی مشکلات و چالش‌ها، توانسته‌اند بر چالش‌های فراروی استان در زمینه بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌های ناشی از آب آشامیدنی و بهداشت محیط غلبه کنند.
 
مشاور معاون بهداشت و رئیس دفتر واحد مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت ادامه داد: استفاده از تجارب و دستاوردهای گذشته در زمینه وقوع سیل و دیگر بلایای طبیعی ما را در این شرایط کمک می‌کند. بنابراین یکی از کارهایی که باید در اولویت قرار گیرد، درست کردن مدل‌های منظم و کارشناسی شده برای انجام اقدامات مورد انتظار در مواقع بحرانی و بروز چالش‌ها است.

اردلان با بیان اینکه آمادگی کامل شرط اساسی در مواقع بروز حوادث و بلایا است، ادامه داد: آموزش، مدل سازی، تحقیق و اقدام به موقع ما را در مواقع بحرانی بسیار کمک خواهد کرد لذا در این راستا لازم است در سطح معاونت بهداشت برای آمادگی هرچه تمامتر این عوامل به صورت شایسته‌ای به کار گرفته شوند.


ویدیو مرتبط :
کاش .... وجود نداشت