شناسایی 3300 هنرمند صنایع‌دستی در البرز


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی البرز از شناسایی 3300 هنرمند فعال در رشته‌های مختلف صنایع دستی خبر داد.

سعید امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: بانک اطلاعات هنرمندان حوزه ضنایع دستی در حال تکمیل شدن است و تاکنون 1800 نفر در این بانک عضو شده‌اند. البته تعداد واقعی کسانی که در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند بیش از این تعداد است.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده بیش از 3300 هنرمند صنایع دستی به طور غیر رسمی در البرز فعالیت دارند. این افراد هنوز برای عضویت در بانک اطلاعاتی هنرمندان صنایع دستی اقدام نکرده‌اند. عضویت در این بانک مزایای خاصی برای هنرمندان ندارد و صرفا به منظور شناسایی فعالان حوزه صنایع دستی استان صورت می‌گیرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز اضافه کرد: فرایند عضویت هنرمندان در این بانک باعث می‌شود هنرمندان فعال‌تر و کسانی که از سابقه و تخصص بیشتری برخوردار هستند شناسایی شوند. بدون شک حمایت مادی و معنوی معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی از هنرمندان پیشکسوت و با تجربه بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال اطلاعات ذخیره شده در بانک اطلاعات هنرمندان صنایع دستی در فرایند معرفی این افراد به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات تاثیرگذار است.

امینی بیان کرد: بدون شک هنرمندانی که از سابقه و رزومه قوی‌تری برخوردار باشند در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه صنایع دستی در البرز