فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مصاحبه با استاندار کرمان در عطانامه


بعد از ظهر سه شنبه، 26 آبانماه 94، مجالی برای گفتگویی خودمانی با آقای رزم حسینی، استاندار کرمان پیش آمد و فرصت را غنیمت شمردیم و برای ویژه نامه عطا احمدی «عطانامه» از ایشان خواستیم که پهلوان عطا را توصیف کند. وی از موضوع مصاحبه استقبال کرد و با وجود خستگی که از سیمای ایشان قابل رویت بود، حدود یک ساعت از وقت خود را از لابه لای اوقات فشرده و مشغول خود در اختیار ما قرار داد. از ایشان سپاسگزاریم که با سخاوت وقتشان را در اختیار خوانندگان کرمان امروز و دوستداران عطا احمدی قرار دادند و اما متن این گفتگو...
آقای رزم حسینی در ابتدای گفتگو به خاطراتش در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آشنایی بنده با پهلوان عطا از زمان جنگ تحمیلی شروع شد. مردی که با یک دوچرخه و نایلونی در دست به همه جا می رفت و در آن زمان میلیون ها تومان پول را صرف سازندگی می کرد. با یک دوچرخه، پیراهنی آبی رنگ و نایلونی که به گفته ی خودش کیف سامسونت بود همواره، همه جای کرمان رویت می شد، هرجا خبر از سازندگی بود، نام عطا هم شنیده می شد.
وی بر شهرت و نام نیک عطا احمدی تاکید کرد و گفت: عطا هیچگاه از مشهور شدن دل خوشی نداشت، اما شهرت دست از سرش بر نمی دارد. عطا احمدی نمونه است و می توان گفت که در عصر حاضر همتایی ندارد. شاید اگر به نهج البلاغه رجوع کنیم بتوانیم ردپای سیره زندگی حضرت علی (ع) را در زندگی عطا مشاهد کنیم، اما واضح است که در دنیای مدرن و معاصر هیچ کس حاضر نیست مثل عطا احمدی زندگی کند. تمام عمرش را وقف مدرسه و علم آموختن به بچه های کرمانی کرده است و نه تنها دستمزدی طلب نکرده، بلکه امروز حتی خانه خودش را نیز وقف مدرسه سازی کرده است. این فرد یک اسطوره است؛ اسطوره ای که باید تکثیر شود. عطا باید به دنیا شناسانده شود، باید به جوانان بیاموزیم که می توان تنها با تکیه بر قدرت ایمان زندگی کرد.
استاندار کرمان تعصب و غیرت عطا احمدی را نادر دانست و گفت: ایشان در حوزه ی آموزش و مدرسه سازی تعصب خاصی دارد و همین غیرت و تعصب ایشان باعث شده است که عطا احمدی به یک خیریه ی قابل اعتماد تبدیل شود. خیریه ای که هیچ کس به آن بدبین نیست. شما حتما به خاطر دارید که در تاریخ جهان بارها موسساتی تحت عنوان خیریه آمدند و کلاه برداری کردند و رفتند اما عطا احمدی کسی است که می توان میلیاردها تومان پول را با خیال راحت در اختیارش گذاشت و این یعنی ارزش و اعتباری که کمتر موسسه ای تا به امروز توانسته است آن را به وجود آورد. ما پیشنهادهایی حتی از خارج از کشور برای همکاری با عطا احمدی داشتیم و این قابل تامل است، باید سالها درباره ی این شخصیت پژوهش کنیم تا شاید بتوانیم آن را بشناسیم.
وی همچنین به ناشناخته بودن ابعاد شخصیتی عطا احمدی اشاره کرد و گفت: ما هنوز عطا را به درستی نشناخته ایم و نخواهیم شناخت، زیرا آقای احمدی به دلیل اعتقاداتی که دارد فعالیت ها و خدمات خیرخواهانه خود را پنهان می کند و تصور می کند که نمایش این خدمات اجر اخروی آن را از بین می برد و ممکن است خودنمایی محسوب شود. همین جلسه ی تجلیل از ایشان را بارها خواسته است که لغو کند و تنها با وساطت حجت الاسلام دعایی توانستیم که او را فعلا راضی نگه داریم. البته باید بدانیم که عطا احمدی هیچ احتیاجی به تجلیل و چنین مراسمی ندارد، ما این کار را انجام می دهیم برای اینکه یک اسطوره را بهتر و بیشتر به جامعه بشناسانیم. این وظیفه ی ما و رسانه ها است که جامعه را آگاه سازیم و از روزنامه کرمان امروز تشکر می کنم که این چنین پیگیر ویژه نامه عطا احمدی است و به شما خسته نباشید می گویم. بدانید که این ویژه نامه در تاریخ ماندگار خواهد شد و پیشنهاد می کنم که در تمامی مراکز علمی آن را توزیع کنید تا مردم راه خدمت صادقانه را یاد بگیرند.
آقای رزم حسینی، عطا احمدی را یکی از کرمان دوست ترین مردم این استان دانست و گفت: به نظر بنده ایشان عاشق استان کرمان است و یکی از دلایلی که من به کرمانی بودنم افتخار می کنم، وجود عطا احمدی در این استان است. وجود چنین جواهری در دل استان کرمان، ثابت می کند که این خاک، پهلوان پرور است. به نظر بنده عطا احمدی باید الگوی خدمت و فعالیت برای مردم و مسوولان باشد، باید متوجه شویم که می شود چنین ساده زندگی کرد و بدانیم که یک افسانه ی حقیقی در استان کرمان در حال وقوع است. باید به نسل امروز یاد بدهیم که بزرگان را تخریب نکنیم و آنها را تکریم کنیم، بدانیم که تخریب شخصیت های بزرگ خیانت به مردم است و از این اتفاق پرهیز کنیم. باید همواره خوبی ها را تکریم و تجلیل کنیم.
وی در ادامه سخنانش مراسم بزرگداشت عطا احمدی را برای آگاه سازی جامعه لازم دانست و گفت: برگزاری این مراسم برای آیندگان لازم است، گرچه عطا احمدی بسیار مخالف است، ولی اصرار داریم که این مراسم برگزار شود، همانطور که گفتم جامعه ما به چنین مراسمی احتیاج دارد. جا دارد از این تریبون استفاده کنم و از حجت الاسلام سید محمود دعایی تشکری ویژه داشته باشم که با تلاش شبانه روزی خود، این مراسم را به مرحله نهایی رساندند. البته آقای دعایی خودشان نیز از اسطوره های جامعه امروز محسوب می شوند و ایشان خودشان از مفاخر ملی هستند که مجسمه ی فتوت و مردانگی به حساب می آیند و به نظر بنده این سید جلیل القدر را نیز باید بیشتر بشناسیم تا نسل امروز و آینده از ایشان الگو بگیرند.
استاندار کرمان در بخشی از سخنانش به دوران تدریس آقای احمدی اشاره کرد و گفت: بنده افتخار شاگردی ایشان را نداشتم و امروز دیگر این یک آرزوی دست نیافتنی است، آقای احمدی یکی از معلمان خوشنام کرمانی است که امروز به نیکی از ایشان یاد می شود و تعصب ایشان در حوزه ی آموزش حتی زندگی شخصی ایشان در گذشته را تحت تاثیر قرار داده بود. خدمت در زمینه ی آموزش تمام دغدغه و فکر و ذکر عطا بود که به حمدالله به بهترین نحو در حدود 50 سال فعالیتش به خوبی آن را انجام داده است. حتی در دوران انقلاب، ایشان یکی از مبارزان بر حق و انقلابی بود که نامش همواره در تاریخ خواهد ماند، اما هیچگاه حاضر به تقبل پست یا منصبی نشد. حتی در ابتدای انقلاب به ایشان پست مدیریت اداره کل آموزش و پرورش کرمان پیشنهاد شده بود که ایشان نپذیرفت و خواست که در پست کارمندی خدمت کند. این یعنی نهایت فروتنی! به نظر بنده وجود چنین افرادی در جامعه فرهنگیان کشور باعث شده است که این جامعه همواره مورد اعتماد و احترام مردم باشد.
علیرضا رزم حسینی در پایان سخنانش از هیات تحریریه ی کرمان امروز تشکر کرد و از اینکه این ویژه نامه با بودجه ی شخصی این نشریه در حال انتشار است، ابراز خوشحالی کرد و گفت: بدانید که تاریخ از زحمات شما تقدیر خواهد کرد و اینکه به دنبال نشان دادن زیبایی ها و تعلیم افکار جامعه هستید شما را در جامعه خوشنام جلوه خواهد داد. برای شما آرزوی خوشبختی می کنم و خسته نباشید می گویم.
مراسم نکوداشت معلم اخلاق و خیر مدرسه ساز عطا احمدی فردا یکشنبه اول آذر از ساعت هشت در خیابان سرباز سالن خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می شود.
7437/3028

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افتتاح سایت کرمان مجازی و سخنان استاندار محترم کرمان