فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



معاون آموزش و پرورش مازندران خواستار احیای مراکز تخصصی قرآنی شد


محمد شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت 28 دارلقرآن زیر نظر آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت که تنها 17 واحد از این مراکز قرآنی دارای کد مدیریتی است و در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت شده است .
وی فعالیت مراکز و مدارس تخصصی قرآن کریم را در شهرهای استان ضروری دانست و افزود : به دنبال دریافت کد مدیریتی برای بقیه مراکز هستیم .
معاون آموزش و پرورش مازندران نقش قرآن کریم را در تربیت فردی و اجتماعی دانش آموزان انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: در هر شهر مازندران دستکم دو دارالقرآن برای پسران و دختران باید راه اندازی شود.
استان مازندران دارای 22 شهرستان و 56 نقطه شهری است .
وی به اهمیت فعالیت های قرآنی در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کرد و گفت : تقویت باورهای دینی دانش آموزان و تعمیق آن در نسل جوان امروز از ضروری ترین اقدامات فرهنگی است که باید با جدیت و تلاش برای تحقق این اهداف گام برداریم.
او انس دانش آموزان با قرآن را از بزرگ ترین دغدغه آموزش و پرورش دانست و افزود : در همین راستا مسابقات قرآنی در رشته های گوناگون مانند حفظ، قرائت و غیره برگزار می شود.
شعبانی خلاقیت ها را در حوزه فرهنگ دینی و قرآنی بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت : به روز بودن اطلاعات و ایجاد خلاقیت های نوین آموزشی و به کارگیری همه ابزارهای نوین برای تحقق اهداف فرهنگی می تواند زمینه جذب مخاطب بویژه جوانان و نوجوانان را به موضوع های فرهنگی ایجاد کند.
وی با تشریح بعضی نگرانی های معاونت فرهنگی آموزش و پرورش در حوزه قرآن و عترت ، افزود : برخی غفلت ها در حوزه فرهنگ خسارات جبران ناپذیری را به نظام اسلامی وارد می کند که می تواند زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جوانان و نوجوانان فراهم کند.
معاون آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه همه باید در جهت رفع دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب بویژه در حوزه تربیتی تلاش کنند ، گفت: با توجه به هجمه های متعدد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی وحدت بین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی می تواند عامل اصلی پیروزی در مقابل این گونه توطئه ها باشد.
7330/1654

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معاون وزیر آموزش و پرورش در میمه