حضور مستند «رویاهای دم صبح» در جشنواره فجر


مهر/ مهرداد اسکویی کارگردان مستند «رویاهای دم صبح» که این روزها در جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد و فرم فجر هم پر کرده است تاکید کرد مساله دختران بزه‌کار همیشه از دغدغه‌های وی بوده است.
اسکویی درباره ساخت مستند «رویاهای دم صبح» گفت: یکی از دل‌مشغولی های همیشگی من بررسی دلایل بِزه کاری در بین نوجوانان است و فیلم «رویاهای دم صبح» هم به در راستای همین دغدغه‌ها و با موضوع زندگی ۷ دختر نوجوان در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبای تهران ساخته شده است.
وی ادامه داد: برای ساخته شدن این مستند ۷ سال وقت و انرژی گذاشتم و در نهایت توانستم با حمایت سازمان زندان ها و کانون اصلاح و تربیت شهر تهران «رویاهای دم صبح» را بسازم.
به گفته وی، نخستین نمایش این مستند امروز ۲۵ آذرماه ساعت ۱۶ در سالن شماره ۱ سینما فلسطین و در جشنواره «سینما حقیقت» خواهد بود. همچنین تکرار این فیلم مستند روز پنجشنبه ساعت ۱۸ در سالن شماره یک سینما سپیده خواهد بود.
اسکویی درباره روند ساخت این مستند سینمایی گفت: پس از دریافت مجوز حضور در کانون اصلاح و تربیت دختران نوجوان، زمستان سال ۱۳۹۲ به مدت سه ماه مهمان دختران نوجوان در کانون اصلاح و تربیت بودیم و آنچه را می خواستیم فیلمبرداری کردیم و فروردین سال ۱۳۹۳ با همراهی امین ادیب پرور تدوین آغاز شد.
این مستندساز درباره دلایل ساخت فیلم مستند «رویاهای دم صبح» گفت: ساخت این فیلم مستند از طرح یک پرسش درباره دلایل گرفتار شدن دخترهای نوجوان در مراکزی از این دست آغاز شد. در جلسات متعددی که در کنار دختران در کانون اصلاح و تربیت نوجوانان بودم متوجه شدم میانگین سنی آنها ۱۴ تا ۱۶ سال است و زمانی که تحقیق را آغاز کردم متوجه شدم دختران معصوم به دلیل مشکلات مالی و شرایط خانوادگی و اجتماعی دچار بِزه کاری می شوند.
وی ادامه داد: «رویاهای دم صبح» آخرین بخش از یک سه گانه مستند است که بخش نخست از این مجموعه «روزهای بی تقویم» نام داشت و بخش دوم با عنوان «آخرین روزهای زمستان» ساخته شد و «رویاهای دم صبح» بخس پایانی از این سه گانه است.
به گفته وی، فیلم «رویاهای دم صبح» تاکنون در ۵ جشنواره الف دنیا نمایش داده شده است.
اسکویی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه فرم درخواست حضور سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده است، گفت: علاوه بر نمایش فیلم «رویاهای دم صبح» در جشنواره «سینما حقیقت»، تصمیم گرفتم برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر فرم درخواست پر کنم و امیدوارم جشنواره فیلم فجر شرایط خوبی برای دیده شدن فیلم های مستند فراهم کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
رویاهای دم صبح از مهرداد اسکویی - حامی جو