سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



زن؛ شیرازه استحکام خانواده


زن؛ شیرازه استحکام خانوادههمشهری آنلاین/ خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین عنصر تشکیل‌دهنده هر جامعه همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در حرکت تکاملی جامعه دارد و «زن» در جایگاه همسر و مادر، مؤثرترین و سازنده‌ترین فرد هر خانواده محسوب می‌شود.
مسئله خانواده در یک جامعه سالم و تکامل یافته، مسئله بسیار مهمی است که بدون بهره‌مندی از این نهاد، امکان اصلاح و پیشرفت در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وجود نخواهد داشت. مهر و محبت زن نسبت به همسر و فرزندان، شیرازه استحکام خانواده و زیرساخت پیوندهای عمیق میان اعضای خانواده است. از همین رو، زن و خانواده همواره 2مسئله غیرقابل تفکیک از هم بوده‌اند و کسانی که مسئله زن را جدا از مسئله خانواده مورد بررسی قرار می‌دهند در فهم مسئله و تشخیص علاج مسائل آن، دچار اختلال می‌شوند.هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش بی‌بدیل زنان در تربیت نسل‌های آینده باشد و فرزندان شایسته جامعه در دامان مادرانی بزرگ می‌شوند که از نظر اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی به مراحل متعالی رسیده‌اند.
چنین مادرانی با درک قوی‌تر از مسائل مختلف اجتماعی و خانوادگی، بهترین راه‌ها و مناسب‌ترین روش‌ها را در تنظیم روابط اعضای خانواده با یکدیگر و روابط آنان با اجتماع به‌کار می‌گیرند و به‌عنوان مشاوری امین و دلسوز در کنار اعضای خانواده حضور دارند. زن در خانواده مانند یک کارخانه انسان‌سازی‌ عمل می‌کند و با هنرمندی و صبوری خود، محیطی آرام و مناسب برای رشد و نمو اعضای خانواده فراهم می‌آورد. او است که در نقش همسری مهربان و دلسوز، کمک‌حال سرپرست خانواده می‌شود تا مسائل و مشکلات خانواده به بهترین وضع ممکن حل و فصل شود؛ همانطوری که کمک می‌کند تا فرزندانش در مواجهه با رویدادهای اجتماعی، رفتار مناسبی از خود بروز دهند.
بدیهی است که در چنین شرایطی، نقش تربیتی زن در خانواده از چارچوب یک مجموعه چند نفری خارج و آثار تربیتی او در جامعه دیده می‌شود.
در رابطه با موضوع نقش زنان در خانواده، مسائل اساسی دیگری مانند اصول و ارزش‌های دینی و باورهای اجتماعی، نقش فرهنگی و تربیتی زن در خانه و جامعه، وضعیت جسمی و عاطفی زنان، ضرورت‌ها و اولویت‌ها و... نیز مطرح است که باید با تکیه بر نگاه انسانی اسلام به مسئله زن مورد توجه قرار گیرد. مسئله خانواده به‌خصوص «سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده»، مسئله‌ای اصلی است که باید به آن پرداخت و عوامل سلب آرامش و سکینه روحی زن در خانواده را جست‌وجو و با شیوه‌های گوناگون از جمله قانون و تبلیغ صحیح، این موانع را برطرف کرد.
البته در این رابطه الزامات دیگری نیز وجود دارد که «پرهیز و دوری کامل از فراورده‌های غربی» یکی از مهم‌ترین این الزامات به‌شمار می‌آید. مقام‌معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: «غربی‌ها به دلایل مختلف، مسئله زن را بد فهمیده‌اند اما همان فهم غلط و تباه‌کننده را سکه رایج دنیا کرده‌اند و با هوچی‌گری، مجال حرف زدن به دیگران و مخالفان را نمی‌دهند». بدفهمی غربی‌ها در مورد «مسئله زن» دلایل متعددی دارد اما نگاه مادی و غیرالهی آنان به هستی و جهان، اصلی‌ترین دلیل انحراف عمیق تفکرات غربی درباره زن است و در واقع همین تفکرات است که باعث می‌شود آنها با نگاهی تحقیرآمیز به زن، جایگاه او را تا حد وسیله‌ای برای اطفای شهوات مردان تنزل دهند.
نتیجه این تفکرات ظالمانه و متحجرانه، جز گسترش فساد و تباهی و از بین رفتن قداست خانواده نبوده و وضعیت کنونی زنان در جوامع غربی، پیامد چنین تفکرات غلطی است. مبرهن است که این نوع تفکرات نمی‌تواند هدایت و سعادت جوامع بشری خصوصا نقش همسری و مادری زنان در خانواده و اجتماع را به‌دنبال داشته باشد. نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که هرچند برخورداری زنان از فرصت تحصیل، رشد و تعالی یک ضرورت است اما در عین حال، پرداختن به چنین اموری نباید موجب فراموشی یا به حاشیه رانده شدن مسئله اصلی، یعنی «خانواده و نقش محوری زنان در این نهاد مقدس» شود. بدیهی است که استفاده از نظرات استادان حوزه و دانشگاه، فعالان اجتماعی، پژوهشگران و صاحب‌نظران منصف و معتقد به رعایت الزامات مطرح شده، می‌تواند کمک مؤثری برای تدوین «راهبردی صحیح و همه جانبه» در امور زنان ازجمله نقش زنان در خانواده باشد.


منبع: همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
شیرازه زنی فرش