فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ابراز علاقه رئیس دانشگاه انرژی قازان برای پذیرش دانشجویان ایرانی


به گزارش ایرنا، «ادوارد ابدوللازیانوف» در ملاقات با «محسن فغانی» سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان با اشاره به مناسبات سیاسی ایران و روسیه و نیز امکانات و تخصص این دانشگاه در زمینه انرژی آمادگی و تمایل خود را برای پذیرش دانشجویان ایرانی در این دانشگاه اعلام کرد.
در زمان حاضر، شماری از دانشجویان ایرانی در دانشگاه انرژی قازان و سایر موسسات آموزش عالی جمهوری تاتارستان که از مناطق پیشرفته و توسعه یافته روسیه محسوب می شود، مشغول به تحصیل هستند.
دیدار رئیس دانشگاه دولتی انرژی قازان و سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان در حاشیه یک همایش دانشگاهی انجام گرفت که از سوی وزارت آموزش و علوم جمهوری تاتارستان، دانشگاه دولتی انرژی قازان و اتحادیه اجتماعی 'انجمن دانشجویان' برگزار شده بود.
در این همایش علاوه بر مسئولان برخی از دانشگاه های تاتارستان و مقام های دولتی، تعدادی از سفیران و نمایندگان برخی از سفارت خانه های مقیم مسکو و کنسولگری های خارجی مقیم تاتارستان نیز حضور داشتند.
دانشگاههای روسیه تلاش می کنند با استفاده از روشهای مختلف، از جمله برگزاری این گونه همایش ها و ملاقات با دیپلماتهای خارجی، نسبت به جذب حداکثری دانشجویان خارجی در دانشگاههای مختلف روسیه و از بین بردن موانع موجود در این راستا اقدام نمایند.
همچنین دولت روسیه تلاش می نماید با جذب حداکثری دانشجویان خارجی، موجبات بهبود چهره خود را در جهان فراهم آورد.
دانشگاه دولتی انرژی قازان که در سال 1930 تاسیس شد، دارای 9 هزار دانشجو شامل 300 دانشجوی خارجی و 500 استاد است .
همچنین از مجموع 160 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در تاتارستان، هشت هزار و 250 نفر دانشجوی خارجی هستند.
این درحالی است که در سال 2013 فقط چهار هزار دانشجوی خارجی در این جمهوری حضور داشتند.
اروپام*391* 1549

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ملاقات سرکنسول محترم با رئیس دانشگاه قازان