سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری/پرداخت کارانه ها باید عادلانه شود


سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از روند اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،عبدالرحمان رستمیان به وضعیت پرستاری در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از نکات مهم در نظام های سلامت، رعایت عدالت در پرداختی به کارکنان حوزه سلامت است. بطوریکه، افراد بر اساس مسئولیتی که دارند، می بایست دریافتی داشته باشند و این پرداختی باید به گونه ای باشد که موجب حفظ تعادل و اعتدال گردد.

وی به موضوع کارانه ها در نظام سلامت کشور اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد که تقسیم عادلانه کارانه در بین کادر درمانی، می تواند تا حدود زیادی انگیزه های خدمت به مردم و بیماران را ارتقا دهد.

رستمیان با اشاره به گلایه ها و دلخوری که در بین جامعه پرستاری مبنی بر ناعادلانه بودن کارانه پرداختی وجود دارد، گفت: امروزه نه تنها کارانه پزشکان با پیراپزشکان متفاوت است، بلکه این تفاوت در بین جامعه پزشکی نیز مشهود است. بطوریکه برخی پزشکان کارانه ای که می گیرند به اندازه پرستاران است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر ضرورت اخذ مالیات پلکانی برای ایجاد تعادل در کارانه های پرداختی تاکید کرد و افزود: زمانی‌که مالیات پلکانی دریافت می‌شود درآمدها متناسب شده و بدان معنا است که هرچه فرد درآمد بیشتری داشته باشد مالیات بیشتری پرداخت می‌کند.

رستمیان اظهارداشت: مالیات پلکانی می تواند در همه حوزه ها حتی حوزه سلامت نیز قابلیت اجرا پیدا کند تا همه اقشار و گروه‌ها بتوانند از تعادل درآمدی برخوردار شوند در این زمینه هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر از لحاظ درآمدی تمایز نخواهد داشت و اختلاف طبقاتی نیز شکل نمی‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
انتقاد وزیر صنعت درباره پرداخت نشدن یارانه تولید