سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



درخواست نخست‌وزیر فرانسه برای ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها


 درخواست نخست‌وزیر فرانسه برای ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌هاایسنا/ نخست‌وزیر فرانسه با طرح مجدد پیشنهاد برای ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از حجاب در دانشگاه‌ها و ادعای وی درباره اعتقاد مردم این کشور به سازگار نبودن اسلام با ارزش‌های این جمهوری باز هم جنجال‌آفرین شد.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه که حزب سوسیالستش در حال حاضر به دلیل پیشبرد اصلاحات قانون کار با فشار زیادی از سوی معترضان رو به رو است، بار دیگر مسئله تفرقه‌افکن ممنوعیت استفاده زنان از حجاب در دانشگاه‌ها را مطرح کرد.

والس در مصاحبه‌ای طولانی با یک روزنامه فرانسوی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت ممنوعیت قانونی پوشش روسری در دانشگاهها گفت: این اتفاق باید صورت گیرد.

اما وزرای دولت فرانسه به سرعت درصدد مخالفت با گفته والس برآمدند. وزیر آموزش عالی فرانسه طی مصاحبه‌ای تاکید کرد، هیچ نیازی به یک قانون برای ممنوعیت استفاده ار روسری در دانشگاه‌ها وجود ندارد. وی در این باره گفت، دانشجویان بزرگسال هستند و این حق را دارند تا روسری بپوشند. استفاده از روسری در جامعه فرانسه ممنوع نیست.

وزیر آموزش فرانسه نیز مخالفت خود با این طرح را اعلام و تاکید کرد، دانشجویان آزادی انتخاب و مذهب دارند تا آنچنان که خشنود هستند رفتار کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به تعداد بالای دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های این کشور گفت: دانشگاه‌های ما دانشجویان خارجی بسیاری دارند. آیا ما قرار است دسترسی آن‌ها به دانشگاه‌ها را به دلیل فرهنگشان ممنوع کنیم؟

پیش از این سیاستمداران دیگر فرانسوی از جمله نیکولاس سارکوزی پیشنهاد ممنوعیت استفاده از حجاب را مطرح کرده بودند.

جدای از مقامات فرانسوی، دانشجویان نیز خود با اعمال محدودیت در این زمینه مخالفند.

نخست‌وزیر فرانسه اما برای این سخنان نیز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت: دوست دارم که ما بتوانیم بگوییم اسلام به عنوان یکی از ادیان بزرگ جهان و دومین دین بزرگ در فرانسه با جمهوری، دموکراسی و ارزش‌های ما چون برابری زن و مرد مطابقت دارد.

وی در پاسخ به سوال دقیق‌تر خبرنگار مبنی بر اینکه آیا ادعا می‌کند اسلام با این مسائل مطابق ندارد، گفت: برخی از مردم نمی‌خواهند این را باور کنند، اکثریت مردم فرانسه هم به این مسئله با دید شک و تردید می‌نگرند اما به نظر من این ممکن است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
قانون منع حجاب در مدارس و دانشگاه های فرانسه