شرط استقرار در موقیعت شایسته انسانی دانایی و آزادگی است


استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی افزود: کتاب و قلم به شخصیت انسانی نقش می‌دهد، همانند چراغی همیشه نورانی که حتی در شب مهتاب نیز روشنایی خویش را دارند. در اهمیت قلم همین بس که خداوند نیز در قرآن به او سوگند یاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار با کارکنان نهاد کتابخانه‌های استان گفت: اگر انسان اهل مطالعه و پرسش‌گری نباشد در مسیر نقش خویش نیست. جاری بودن با مطالعه‌گری حاصل می‌شود.

وی اظهار کرد: شرط استقرار در موقیعت شایسته انسانی دانایی و آزادگی است که آن نیز از کتاب و قلم حاصل می‌شود.

وی گفت: مردم اگر آگاه و مطالعه گر نباشند حکومت‌ها در حاشیه امن قرار دارند، وسعت دید و دانایی باعث پویایی حکومت‌ها و مردم می‌شود.

ریاست انجمن کتابخانه‌های استان عنوان کرد: به زمان بیندیشید و از زمان فاصله نگیرید و متناسب با شرایط زمان کتاب تهیه کنید.

وی تاکید کرد: مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند سعی کنید این گروه مطالعه را هدف قرار دهید زیرا بهترین و خیرخواه‌ترین عنصر برای مطالعه مادر است که می‌تواند میل به کتاب را در فرزند افزایش دهد.کودکی که در سنین پایین با کتاب انس پیدا کند آینده ای درخشان دارد زیرا بودن با کتاب ضامن آینده‌ای بهتر است.

استاندار افزود: رابطه انسان با کتاب باعث بی‌نیازی او می‌شود همراهی با کتاب یعنی حضور در بهترین موقعیت‌های اجتماعی در بهترین نقش‌ها.

نماینده عالی دولت گفت: جامعه شناختی را هدف قرار دهید و بر این اساس نیازهای فرهنگی جامعه را برطرف کنید شفافیت و صداقت با مردم جامعه یکی از ضرورت‌هاست.

ریاست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان افزود: تنها خواندن کافی نیست سعی کنید مهارت گفت‌وگو را سر لوحه کار خویش قرار دهید و یافته‌های حاصل از خواندن را به بحث بگذارید و از عنصر تشویق و ترغیب نیز استفاده کنید و در این راه از دوران کودکی شروع کنید.

در ابتدای این دیدار زیدآبادی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده در رابطه با کتاب و کتاب خوانی در مدت یک سال گذشته بیان کرد.

زیدآبادی کمبود کتابخانه استاندارد را یکی از درخواست‌های متقاضیان عنوان کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اقتصاد و مدیریت دانایی محور ﴿3﴾: تجربه بخشهای دولتی و خصوصی در جهت استقرار مدیری