فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مواجهه با کلاف سردرگم ترجمه/ هافبک ایتالیایی و کارگردان آمریکایی در کتابفروشی‌ها


خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: عرضه ترجمه‌های متعدد از یک کتاب از سو ناشران مختلف برای برخی کتاب‌هایی که از فروش خوبی برخودار هستند یکی از مسائل حوزه نشر است که در بازار کتاب به چشم می‌آید.

حال در این میان خوانندگان در کلاف سر در گم ترجمه‌های متفاوت از یک کتاب قرار می‌گیرند و نمی‌توانند تصمیم درستی برای انتخاب یک کتاب بگیرند. ترجمه‌هایی که بعضی سردستی بوده و فاقد استانداردهای ترجمه است و ناشران برای کسب سود بیشتر دست به ترجمه یک کتاب که ناشران دیگر نیز آن را ترجمه کرده‌اند، می‌زنند. «عقاید یک دلقک»، «بی‌شعوری»، «خیابان بوتیک‌های خاموش» و ... از جمله کتاب‌هایی است که در پرفروش‌ها دیده می‌شوند که همزمان بیش از یک ناشر آن را راهی بازار کتاب کرده است.

در هفته سوم آبان 94 شاهد تغییر چندانی در پرفروش‌های صدر نشین نبودیم و تنها برخی کتاب در برخی کتابفروشی‌ها توانستند در میان پرفروش‌ها قرار بگیرند و این تنها تفاوت این هفته با هفته‌های گذشته بود.

ردیف عنوان کتاب پرفروش اول نامیرا پرفروش دوم دختر شینا پرفروش سوم رحمت واسعه

کتاب «اسطوره سینما؛ جان فورد و سینمایش» اثر مسعود فراستی یکی از کتاب‌هایی بود که در هفته گذشته در جمع پرفروش‌ها دیده شد و توجه برانگیز بود. منتقد همیشه مخالف سینمای ایران توانست با این کتاب در میان اهالی کتاب نیز خود نمایی کند این کتاب را انتشارات ساقی منتشر کرده است.

در هفته‌ای که گذشت باز هم شاهد پرفروش شدن کتاب‌هایی بودیم که به نوعی در یک حجم گسترده تبلیغ شده‌اند. «دختر شینا» اثر بهناز ضرابی‌زاده و «نامیرا» اثر صادق کرمیار دو کتابی هستند که با تغییر در طرح جلد و کاهش قیمت توانستند برای چند هفته‌ای پرفروش‌ها را به خود اختصاص دهند.

نویسنده‌هایی که در این هفته پرفروش بودند تابع پرفروش‌ترین کتاب‌ها بودند و در جایگاه اول و دوم شاهد حضور نام نویسنده‌های کتب پرفروش هستیم.

ردیف نام نویسنده نویسنده اول صادق کرمیار نویسنده دوم بهناز ضرابی‌زاده نویسنده سوم مرحوم آیت‌الله بهجت - محسن عباسی ولدی

کتاب دیگری که در این هفته جلب توجه کننده بود، کتاب «من فکر می‌کنم پس بازی می‌کنم» زندگی‌نامه «آندره‌آ پیرلو»، هافبک نابغه ایتالیایی و یکی از معدود ستارگان فوتبال مدرن به قلم وی است. پیرلو همواره از عضویت در لیگ برتر انگلیس سر باز زده و کتاب او از توجیهاتی که اغلب در کتاب‌های نسل طلایی فوتبال می‌بینیم، به دور است.

پیرلو در کتاب خود تصویری جالب از «سیلویو برلوسکونی» مالک باشگاه میلان ایتالیا و نیز «زلاتان ابراهیموویچ» بازیکن سوئدی تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه ترسیم کرده است. این کتاب را در ایران انتشارات کتاب آمه منتشر کرده است.

از دیگر کتاب‌هایی که در هفته‌های گذشته در جمع پرفروش‌ها خودنمایی می‌کردند، کتاب خاطرات فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «حاج قاسم» بود که انتشارات یا زهرا(س) آن را منتشر کرده بود.

ردیف عنوان ناشر ناشر اول کتاب نیستان ناشر دوم سوره مهر ناشر سوم دفتر نشر معارف

برای دریافت فهرست پرفروش‌های کتاب در هفته سوم آبان 94 اینجا را مشاهده کنید.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
آهنگ کلاف سردرگم در شبکه شما