فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



همایش ملی بزرگداشت آیت الله سید علی موسوی بهبهانی در اصفهان برگزار می شود


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، زمان برگزاری این همایش را چهارشنبه هفته جاری در سالن اهل البیت اصفهان اعلام کرد.
وی، بزرگداشت پژوهشگران حوزوی را یکی از راه های ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در سطح حوزه های علمیه دانست و افزود: آیت الله سیدعلی موسوی بهبهانی از بزرگان حوزه علمیه است که در حوزه ادبیات عرب شهرت فراوانی در سطح کشورهای جهان اسلام بویژه در دانشگاه الازهر مصر داشت.
دبیر همایش آیت الله سیدعلی موسوی بهبهانی افزود: تالیف کتاب های اصولی، فقهی و ادبی از نمونه فعالیت های پژوهشی این دانشمند بزرگ جهان اسلام است که توسط برخی از بزرگان حوزه از جمله آیت الله استادی و آیت الله شفیعی ماخذ نگاری، شرح و تعلیق شده است.
جلالی ادامه داد: آیت الله حاج آقاکمال فقیه ایمانی و آیت الله شیخ اسد الله جوادی از شاگردان بزرگ این دانشمند در زمان ما هستند.
ویی اضافه کرد: پس از دستگیری امام خمینی(ره)، اولین کسی که مرجعیت امام خمینی (ره) را تایید کرد، آیت الله سید علی موسوی بهبهانی بود.
وی اضافه کرد: در این همایش چهره هایی از اساتید حوزه از استان های قم، مشهد و خوزستان شرکت خواهند کرد.
دبیر این همایش گفت: آیت الله سیدعلی موسوی بهبهانی از سال 1344 تا 1354 به مدت 10 سال از ابتدای اردیبهشت تا پایان آبان هر سال، کرسی درس علمی در اصفهان را در اختیار داشتند.
جلالی با بیان اینکه کرسی درس آیت الله سید علی موسوی بهبهانی یکی از کرسی های مشهور و شلوغ بود، افزود: هنگام تشکیل کرسی درس این عالم بزرگ دروس بسیاری از علمای بزرگ وقت مانند آیات فیاض، خادمی و خراسانی تعطیل می شد.
وی افزود: 500تا 600 نفر از طلاب و فضلای آن زمان در درس این عالم بزرگ شرکت می کردند.
همچنین یکی از نوادگان آیت الله سیدعلی موسوی بهبهانی و دبیر علمی همایش گفت: این شخصیت توسط امام خمینی(ره) 'ابوالعلما' نامیده شد.
ترابی گفت: پیش از این قرار بود همایش بین المللی این عالم بزرگ در خوزستان برگزار شود که خانواده این عالم با توجه به هزینه بسیار برپایی این همایش، برگزاری آن را قبول نکردند.
وی اظهار کرد: البته در آستانه چهلمین سال درگذشت این عالم بزرگ، سه شب مراسم در خوزستان برگزار شد و بعد از همایش اصفهان نیز قرار است در قم همایش دیگری برای این عالم بزرگ برگزار شود.
آیت الله حاج سید علی موسوی بهبهانی که از فقیهان برجسته به شمار می رود، در سال ۱۳۰۲ یا ۱۳۰۳ هـ . ق. در شهر بهبهان قدم به عرصه وجود نهاد.
وی در سال ۱۳۸۶ هـ . ق. برای تغییر آب و هوا به اصفهان رفت و به دعوت علما و مردم متدین اصفهان در این دیار اقامت گزید.
آیت الله سیدعلی موسوی بهبهانی در ۹۲ سالگی، چشم از جهان فرو بست.
6027/7134/گ

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیام آیت اله جوادی آملی به همایش ملی امربه معروف اصفهان