کرخه، بحرانی‌ترین حوضه آبی خوزستان


معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: بارندگی‌های اخیر که در روزهای 8 تا 12 دی‌ماه در استان اتفاق افتاد، 490 میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان کرد.

هوشنگ حسونی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ‌خوزستان، اظهارکرد: آورد آب در ایام بارندگی در حوزه سد دز 88 میلیون متر مکعب، حوضه کرخه 88 میلیون متر مکعب، حوضه مارون 60 میلیون و حوزه سد شهید عباسپور 73 میلیون متر مکعب بوده است که حوضه کرخه با توجه به گستردگی، حجم آورد پایینی دارد و بحرانی‌ترین حوضه آبی حوزستان به شمار می‌رود.

وی افزود: میزان آورد آب در حوضه‌های آبی استان از ابتدای سال تاکنون 4 میلیارد و 607 متر مکعب بوده است که این میزان نسبت به سال‌های نرمال 58 درصد افزایش یافته است.

حسونی‌زاده تصریح کرد: حجم مفید مخازن آبی استان در مجموع 3 میلیارد و 350 میلیون متر مکعب است که این میزان حجم در حوزه مارون پایین است و امیدواریم در بارندگی‌های آینده جبران شود.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در ایستگاه‌های مبنای استان 235 میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته تقریبا 2.5 برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ورود نیروهای عراقی به خوزستان - احتمالا اطراف کرخه یا