باید یک مرکز علمی پاسخگو و هضم کننده فرهنگ‌ها داشت نه خفه کننده فرهنگ‌ها


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید در طرح آمایش جایگاه مرجعیت تبیین شود و بپذیریم می‌خواهیم جامعه پیشرفته‌ای باشیم و این جامعه با مبانی دین و فرهنگ تعارض ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، حجت الاسلام"علی عارفی" امروز هفتم بهمن ماه در پانل‌های تخصصی پیشران‌های توسعه (با موضوع ساختار فرهنگی و اجتماعی) طرح آمایش استان کرمان در محل جهاد دانشگاهی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نخبگان استان با بیان این مطلب اظهار کرد: استان کرمان دارای خصوصیاتی است که می‌تواند هم فرصت و هم آسیب باشد زیرا برخی نقاط جغرافیایی تک بعدی هستند اما کرمان دارای ابعاد مختلف پیشرفت است.

وی افزود: استان کرمان از نظر جغرافیایی در محاصره فرهنگ‌ها و مذاهب متفاوت قرار دارد و آب و هوای متفاوتی برای جذب گردشگر و سلیقه‌های مختلف، یک فرصت برای پیشرفت هماهنگ است.

عارفی تصریح کرد: هر پیشرفتی دارای موج توجه و تغافل است و در صورت تغافل، رشد واقعی مطلوب را نخواهیم داشت لذا باید کرمان را جامع دید و این نگاه در تدوین سند آمایش وجود دارد و برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: نباید هر حرکت و پیشرفتی مانع حرکت‌های دیگر شود و متاسفانه فرهنگ در جهان سوم هماهنگ با مسائل دیگر پیش نرفته و علت این بوده که آنها تک بعدی کار کرده‌اند.

عضو هیئت علمی بخش حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: متاسفانه مرجعیت فهم دینی و فرهنگی نداریم و این باید تعیین شود، مشکل این است که هرکسی خود را دین شناس و فرهنگ شناس می‌داند.

وی افزود: فرهنگ دینی، فرهنگی مدرن است و چه بخواهیم یا نه، ابزار مدرن می‌آید زیرا خواسته تعقل است و انسان متفکر می‌خواهد مدرن باشد و مدرنیته نباید هیچ مخالفتی با دین و مذهب داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه می‌توانیم استانی پیشرفته، دارای فرهنگ و تمدن پیشرفته و مناسب با زمان و حتی جلوتر از زمان باشیم، زیرا تمام زمینه‌ها را داریم، اظهار کرد: باید یک مرکز علمی پاسخگو و هضم کننده فرهنگ‌ها داشت نه خفه کننده فرهنگ‌ها.

وی افزود: ما با ابزار سخت با جنگ نرم مقابله می‌کنیم در حالی که باید نرمش اصلاح گری در جنگ نرم داشت و دیدگاه‌هایمان را صادر کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک