فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



وزیر علوم به پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران رفت


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، در این بازدید، وزیر علوم از نزدیک با فعالیت ها، امکانات و ظرفیت های پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران آشنا شد و در جریان اقدامات این پژوهشکده قرار گرفت.
عباس عرفانیان امیدوار عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، مهندسی عصبی را از حوزه های گسترش یافته در قرن 21 در زمینه مهندسی پزشکی عنوان کرد و گفت: اهداف مهندسی عصبی تحقیقات بنیادین در زمینه سیستم های عصبی و عصبی - عضلانی، گسترش روش های تشخیص، درمان و توانبخشی با استفاده از روش های مهندسی است.
وی با بیان اینکه مهندسی عصبی منشأ ایجاد یک فناوری، تحت عنوان فناوری عصبی شده است تصریح کرد: هدف این فناوری، طراحی و ساخت ابزار میکروالکترونیکی است که با ارتباط مستقیم با سیستم عصبی مرکزی و یا اعصاب محیطی، کنترل خارجــی ارگان های بدن را به عهده می گیرد.
وی افزود: این سیستم ها ارگان های بدن را به همان نحوی کنترل می کنند که سیستم عصبی مرکزی انسان در حالت طبیعی کنترل می کند. امروزه کاربرد فناوری عصبی در توانبخشی و درمان، بسیار گسترش یافته و تحول شگرفی را در زمینة توانبخشی بوجود آورده است. محصولات این تکنولوژی بسیار گران قیمت است و از نیازهای ضروری جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه محسوب می شود.
وی گفت: از محصولات این فناوری می توان به پروتزهای عصبی قلبی، پروتزهای عصبی شنـــوائی، پروتزهای عصبی تنفسی، پروتزهای عصبی مغزی و پروتزهای عصبی بینائی اشاره کرد. از این فناوری نیز برای کنترل درد، کنترل مثانه، کنترل اسپاستیستی، کنترل بعضی از موارد اپلیپسی، درمان بیماری پارکینسون و کنترل بیماری صرع استفاده می شود. همچنین امروزه، مهندسی عصبی به عنوان یک روش موثر برای رفع مشکلات افراد دچار ضایعه نخاعی از جمله مشکلات حرکتی، کنترل مثانه کنترل دفع، مشکلات قلبی-عروقی، اسپاستیسیتی و زخم بستر مطرح است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران یادآور شد: با توجه به گسترش کاربردهای فناوری عصبی در حوزه پزشکی و صنعتی و نیاز کشور به محصولات این فناوری و همچنین افق آینده مهندسی و فناوری عصبی، پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران در دانشگاه علم و صنعت ایران ایجاد شده است. هدف اصلی این پژوهشکده گسترش فناوری عصبی در ایران در تمام زمینه های آن است.
وی افزود: در حال حاضر در این پژوهشکده، پروژه های مختلف تحقیقاتی در زمینه طراحی و ساخت تراشه های عصبی برای کنترل مثانه، ایپلیپسی، کنترل دردهای مزمن، کنترل حرکت در بیماران دچار ضایعه نخاعی و سامانه های واسط مغز-کامپیوتر فعال است.
عرفانیان در خاتمه تصریح کرد: یکی از طرح های مهم جاری در این پژوهشکده، طرح کلان ملی طراحی و ساخت پروتز عصبی حرکتی زیر جلدی برای افراد دچار ضایعه نخاعی است. این طرح که مصوب شورای عالی عتف می باشد، تاکنون 37 درصد پیشرفت داشته است اما به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر متوقف است.
فراهنگ**9187**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معرفی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی