فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مشاوران مدارس نقش موثری در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت دارند


به گزارش خبرنگار ایرنا رشید قربانی روز دوشنبه در جمع اعضای تخصصی هسته ها و مراکز مشاوره استان در سنندج افزود: اگر مشاوران ارتباط مستمر و صمیمی با دانش آموزان داشته باشند، می توانند نقش موثری در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت ایفا کنند.
وی گفت: مشاوران مدارس نقش تعیین کننده در برنامه ریزی دانش آموزان دارند و باید متناسب با استعداد دانش آموزان و با در نظر گفتن چشم انداز 10 ساله، آنان را به سمت و سوی رشته مورد علاقه خود هدایت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در مدارس به نوعی مرتبط با وظایف مشاوران است از آنان خواست به بحث آسیب های اجتماعی و مراقبت از سلامت جسمی و روانی دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند.
وی اظهار کرد: اگر در مدرسه ای آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد و مشاوران با حساسیت به این مهم توجه نکنند و نسبت به آن بی اهمیت باشند، دانش آموزان در آینده وارد فضاهای غیر تربیتی و نامناسب شده و مشکلات اجتماعی زیادی به بار می آورند.
قربانی با بیان اینکه مشاوران نقش مهمی در شاداب سازی و بانشاط کردن فضای فیزیکی و روانی مدارس دارند؛ گفت: علاوه بر شاداب سازی فضای فیزیکی اتاق مشاوران و فضای مدرسه، رفتار مدیران مدارس، مشاوران و معلمان نیز می تواند زمینه شاداب سازی روحی و روانی مدارس و دانش آموزان را فراهم کند.
وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه های دولتی و علوم پزشکی در آزمون سراسری امسال و قانون بومی گزینی، به مشاوران مدارس توصیه کرد دانش آموزان را با مشاوره و راهنمایی خوب و به موقع هدایت کرده و برای موفقیت آنان در آزمون سراسری تمام افکار خود را در یک جا متمرکز کنند.ک/2
7348/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نقش رهبران کارآمد و شایسته در پیشبرد اهداف ملت ها