آمریکا: تعداد کمی از حملات روسیه در سوریه داعش را هدف قرار می‌دهد


یکی از مقام های ارشد دولت آمریکا گفت، تنها یک سوم از حملات هوایی روسیه در سوریه داعش در این کشور را هدف قرار می‌دهد و باعث شده تا جمعیت این کشور از بیم جان، فرار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، یکی از مقام های آمریکایی در بروکسل، بلژیک به خبرنگاران گفت: از 5000 حمله هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه که از 30 سپتامبر 2015 آغاز شده، 70 درصد آن مواضع مخالفان سوری دولت دمشق را هدف قرار داده است.

گروه‌های امداد و نجات و گروه‌های حقوق بشری می‌گویند، بمباران هوایی روسیه در سوریه در مناطق پرجمعیت تنها باعث کشته شدن غیرنظامیان می شود؛ ادعایی که مسکو آن را رد می‌کند.

روسیه درحالی این حملات هوایی را در سوریه آغاز کرده که می گوید هدفش کمک به بشار اسد، رییس جمهوری این کشور برای مقابله با داعش است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما هنوز بابت تمایل روسیه در انجام این حملات در سوریه متقاعد نشده‌ایم. در حال حاضر تنها تعداد کمی از این حملات هوایی مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد، روسیه نسبت به آمریکا و متحدانش در کمپین علیه داعش از مهمات و تجهیزاتی که کمتر دقیق هستند، برای انجام این حملات بهره می‌برد. حملات با چنین تسلیحاتی مارا نسبت به افزایش تعداد قربانیان در حملات هوایی روسیه در سوریه نگران کرده است.

عفو بین الملل ماه گذشته میلادی اعلام کرد، در جریان حملات هوایی روسیه در سوریه تا آن زمان دست کم 200 غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه مکررا چنین ادعایی را رد می‌کند و می‌گوید: تمام تلاش خود را برای هدف قرار ندادن و اجتناب از بمباران مکان های مسکونی انجام می‌دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هدف قرار دادن مواضع داعش در سلمیه توسط جنگنده‌های روسیه