فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«صدای زلال بلال» همچنان در کتابفروشی‌ها می‌پیچد/ ماجرای دادگاه سمیر قنطار در اسرائیل


خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: هفته چهارم دی ماه بازار نشر رویکردی به آثار پیش‌تر منتشر شده هم داشت که از جمله آنها می‌توان به «نهج الحیاة، یا فرهنگ سخنان فاطمه (س)» اشاره کرد کتابی که راه و رسم زندگی را از سخنان حضرت زهرا (س) استنباط می‌کند. این کتاب در سال ۱۳۷۲ توسط محمد دشتی و جمعی از پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین (ع) و با حمایت اقتصادی بنیاد فرهنگی امام رضا (ع)، پس از شش سال کار به چاپ رسید و در زمان کوتاهی، چند نوبت تجدید چاپ شد.

ردیف عنوان کتاب پرفروش اول دختر شیا پرفروش دوم نامیرا پرفروش سوم سلام بر ابراهیم، حاج قاسم

یعقوب توکلی یکی با نگارش کتاب «حقیقت سمیر» سعی کرده تا یکی از متفاوت‌ترین آثار تالیف شده در ارتباط با فلسطین را ارائه کند. او برای این کار به سراغ زندگی «سمیر قنطار» یکی از مبارزان لبنانی رفته است که به خاطر حضور طولانی مدتش در زندان‌های رژیم صهیونیستی به «سردار اسرا» شهرت یافت و یکی از افرادی بوده که به واسطه حضور طولانی مدتش در زندان، با بسیاری از چهره‌های شاخص مبارز فلسطینی ارتباط داشته است و خاطرات ناگفته بسیاری از آن‌ها در سینه داشته است.   

نویسنده با استفاده از خاطرات قنطار بخش زیادی از تاریخ فلسطین را در پیش روی مخاطب خود قرار داده است و مروری بر جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین داشته است.علاوه بر این روایت ماجرای دادگاه سمیر قنطار در اسرائیل و بحث‌های صورت گرفته میان او و قاضی یکی از بهترین بخش‌های کتاب است که در دل خود پاسخ بسیاری از پرسش‌هایی پیرامون مسئله فلسطین و دلایل اشغال این کشور و مبارزه مردم فلسطین با اشغالگران را بیان کرده است.     

نویسنده سعی کرده تا سطر به سطر خاطرات این مبارز لبنانی را در اثرش ثبت کند چرا که هربخش از خاطرات او مهم و ارزشمند است و باید برای ثبت در تاریخ ماندگار شود.

این کتاب که با فاصله کوتاهی بعد از شهادت سمیر قنطار در کشور سوریه و در روزهایی که او به عنوان یکی از فرماندهان موثر نظامی در حال جنگ با تروریست‌های تکفیری در سوریه بود، منتشر شد؛ همانند بسیاری از کتاب‌های دیگری که در این سبک و سیاق منتشر می‌شوند، شامل تعدادی از عکس‌های او و سایر همرزمانش است.

«حقیقت سمیر» را انتشارات سوره مهر در 534 صفحه منتشر کرده است و با قیمت 21هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.     

ردیف  عنوان نویسنده نویسنده اول بهناز ضرابی‌زاده نویسنده دوم صادق کرمیار نویسنده سوم علی اکبری مزدآبادی

نویسنده کتاب «صدای زلال بلال» محمود پوروهاب است، این کتاب مذهبی و جز آثار قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود (سال 78 چاپ شده) که همچنان مخاطب خود را دارد.

بلال حبشی برده سیاه امیه بن خلف از سران سرمایه دار قریش و از دشمنان سرسخت پیامبر اسلام بود که به پیامبر ایمان می آورد و رنج شکنجه های هولناک را به جان می خرد و سرانجام ابوبکر، او را از امیه می خرد و به دیدار پیامبر می برد.
از آن زمان، زندگی بلال عوض می شود و تا پایان زندگی پیامبر، یار و همراه اوست. در این کتاب، فرازهایی از زندگی او که بخشی از تاریخ زندگی پیامبر و اسلام هم است، با زبان ساده و زیبا و در قالب داستان ارائه شده است.

ردیف  عنوان ناشر ناشر اول سوره مهر ناشر دوم کتاب نیستان، افق ناشر سوم دفتر نشر معارف

جهت دریافت فهرست کامل پرفروش‌های هفته چهارم دی 94 اینجا    را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/AHBD9Z


ویدیو مرتبط :
کلیپ بسیار زیبای -الیوم اکتمل النصر- در مورد آزادی سمیر قنطار توسط حزب الله