فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی در دست دانش آموزان کرمانی


به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمان، محمد محسن بیگی افزود: 143 طرح از طرح های منتخب کرمان به دبیرخانه جشنواره کشوری جوان خوارزمی ارسال شد که این استان در زمینه ارسال طرح رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: یکهزار و 124 طرح پژوهشی طی سال تحصیلی گذشته در پژوهش سراهای این استان به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: 315 طرح پس از بررسی و داوری به عنوان طرح های منتخب شهرستان ها و مناطق، به دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی آموزش و پرورش استان کرمان ارسال شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان بیان کرد: 60 طرح دانش آموزان این استان برای دفاع حضوری به دبیرخانه جشنواره کشوری جوان خوارزمی دعوت شدند.
وی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهار طرح ارائه شده به جشنواره کشوری خوارزمی را توسط دانش آموزان استان کرمان به عنوان طرح های منتخب کشوری معرفی کرده است.
محسن بیگی اظهار کرد: طرح دانش آموز علیرضا براهام از شهرستان جیرفت با موضوع قرض دارها ماه را گرفته اند، موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره شد.
وی افزود: طرح محمدعلی حاجی زاده عسکری و امیراحمد حاجی زاده با موضوع بررسی تربیت فکر از منظر قرآن و حدیث از آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان نیز رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از کسب رتبه سوم کشوری این جشنواره توسط طرح دانش آموز بهروز خیام از شهرستان رفسنجان با موضوع افزایش بازدهی پنلهای خورشیدی با روش های ساده و استفاده از مواد دوریختنی خبر داد.
وی گفت: طرح دستگاه سنجش عیار وزنی پسته علی تقوی رشیدی زاده و محمد حسین طالبی پورمحمد آباد از شهرستان نیز رتبه سوم هفدهمین جشنواره کشوری خوارزمی را از آن خود کرد.
محسن بیگی تصریح کرد: برگزیدگان مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، ورود بدون کنکور به دانشگاه در رشته مرتبط و استفاده از سهمیه مربوط در کنکور بهره مند شوند.
وی افزود: دانش آموزان پسر حائز رتبه های برتر جشنواره جوان خوارزمی، می توانند مدت زمان خدمت سربازی خود را در قالب پروژه با حمایت های بنیاد ملی نخبگان طی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: استان های تهران و فارس در جشنواره کشوری جوان خوارزمی به ترتیب مقام های اول و دوم را به دست آوردند.
جشنواره جوان خوارزمی ویژه محققان زیر 30 سال و به طور مستقل از جشنواره بین المللی خوارزمی هر ساله در محورهای پژوهش های بنیادی، پژوهش های کاربردی، پژوهش های توسعه ای و اختراع و ابتکار و در دو بخش دانش پژوهان و فناوران و دانش آموزی در تهران برگزار می شود.
بخش دانش آموزی این جشنواره با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.
7437/3029

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
كسب تنها رتبه برتر جشنواره جوان خوارزمی