تامین آب صنعت، از مهم‌ترین دغدغه‌های پایتخت صنعتی ایران


معاون امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: صنعت ما وابسته به آب است و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران وجود دارد، بحث تامین آب مصرفی صنایع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- عزیز فیلی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی، با بیان اینکه در شهرستان‌های این استان بخصوص ساوه و زرندیه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت وجود دارد، افزود: هر اقدامی در حوزه صنعت شهرستان‌ها مد نظر قرار گیرد با مشکل تامین آب مواجه می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در کشور بیان کرد: باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده و با توجه به وجود زمینه‌های ایجاد اشتغال بواسطه رونق صنایع، منابع آبی مورد نیاز در اختیار این استان قرار داده شود.

معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی با تاکید بر اینکه اولویت اول در حوزه آب و فاضلاب استان تامین آب شرب و اولویت بعد تامین آب مورد نیاز صنایع است، افزود: جهت دستیابی به اهداف افق 1420 باید در حوزه صنعت بتوانیم گام‌های مناسبی برداریم.

فیلی با بیان اینکه از وضعیت کشور کاملا مشخص است که بر روی منابع آبی موجود نمی‌توان مانور داده و از این طریق همه نیازهای جامعه را پاسخ داد، گفت: باید سیاست‌گذاری ها به سمت فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه منابع آب حرکت کند.

وی با تاکید بر این نکته که جلوگیری از پرت آب می‌تواند به حفظ منابع آبی کشور کمک کند، افزود: باید از هدر رفت آب چه در حوزه صنعت و چه در مصارف خانگی جلوگیری شود، از این طریق حجم زیادی از پرت آب کاهش پیدا می‌کند.

معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی اضافه کرد: در حوزه آب و فاضلاب استان مرکزی اقدامات مطلوبی انجام شده و هم‌اکنون حدود 87 درصد روستاهای استان مرکزی آب آشامیدنی سالم دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تامین آب از منابع جدید برای بخش صنعت