معیار ما دوستی با انقلاب است


مسئول روابط‌عمومی کل سپاه گفت: گوش‌های زیادی برای شنیدن پیام انقلاب در سراسر جهان وجود دارد که دلیل این امر سازگاری محتوای فرهنگ دینی انقلاب اسلامی ایران با فطرت انسان‌هاست؛ زیرا برگرفته از مفاهیم والای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، سردار رمضان شریف با حضور در همایش بسیج و رسانه استان زنجان، با بیان این‌که «چهار مؤلفه اصلی در حوزه ارتباطات و رسانه وجود دارد که تقریبا ثابت هستند»، اظهار کرد:‌ اولین مولفه در این زمینه منبع پیام است که در زمینه محتوا، منبع پیام ما قرآن‌کریم و وحی الهی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) ایشان است و به همین دلیل در این حوزه ما منحصر به فرد هستیم.

وی افزود:‌ سایر مکاتب بشری زائیده تجربه بشر و ذهن چالشگر اندیشمندانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند که در ایران قبل از انقلاب اسلامی نیز برخی از این مکاتب از جمله مکتب مبارزاتی چپ‌ها حائز اهمیت بود، ولی بعد از انقلاب اسلامی که موضوع انقلاب و اسلام جایگاه خود را پیدا کرد توانستیم در تولید پیام و محتوا منحصر به فرد عمل کنیم. علت اصلی این‌که انقلاب اسلامی در 37 سال گذشته در صدر اخبار رسانه‌های جهان بوده و همچنان با انگیزه به حیات خود ادامه می‌دهد، به دلیل گفتمان انقلاب اسلامی است؛ زیرا یک دستورالعمل جامع برای سعادت دنیا و آخرت دارد.

وی با اشاره به مولفه دوم که «مخاطب و جغرافیای مخاطبان است»، خاطرنشان کرد:‌ به علت فروکش کردن مکاتب دست‌ساز بشر، گوش‌های زیادی برای شنیدن پیام انقلاب وجود دارد و در هر پنج قاره افراد زیادی هستند که امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران را می‌شناسند و دلیل این امر نیز سازگاری محتوای فرهنگی دینی انقلاب اسلامی ایران با فطرت انسان‌هاست.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه با اشاره به مولفه سوم در حوزه اطلاع‌رسانی تاکید کرد: حوزه سوم شامل ابزار انتقال پیام است که ما در این حوزه دچار مشکل هستیم و دشمن در این حوزه توفیق زیادی داشته است و ما نتوانستیم با استفاده از فرصت فضای مجازی، چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را خوب منعکس کنیم و همین عامل باعث شده تا دشمن در حوزه رسانه‌ای یک چهره غیرواقعی و تصویر مجازی از جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد که بخش عمده‌ای از این مسئله محصول عملکرد ضعیف ماست.

وی با بیان این‌که «دشمن خیلی تلاش کرده تا نسل جدید کشور با نسل دوران انقلاب و دفاع‌مقدس متفاوت باشد»، گفت:‌ ممکن است جوانان نسل جدید با آن‌هایی که در دوران انقلاب و دفاع‌مقدس بودند به لحاظ ظاهری تفاوت داشته باشند، ولی حضور خودجوش این جوانان در عرصه‌های مختلف خلاف این مطلب را ثابت می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که «معیار ما دوستی با انقلاب است»، تصریح کرد:‌ در کشور دو طیف داریم، مردمی که دوستدار انقلاب هستند و مردمی که نسبتی با انقلاب ندارند و هر چند این تعداد محدود هستند، ولی دشمن تلاش دارد تا این عده را بسیار بزرگ جلوه دهد.

مسئول روابط‌عمومی کل سپاه با اشاره به جانفشانی شهدا در عرصه دفاع‌مقدس، تاکید کرد: شهدای امروز جامعه، روزنامه‌نگاران و گزارشگران هستند و اگر شهید باکری‌ها، همت‌ها و صیادشیرازی‌ها را در این عرصه داشته باشیم غالب میدان خواهیم بود.

وی با اشاره به مولفه چهارم خاطرنشان کرد: این مولفه شامل ارزیابی و بازخورد ما از یک پیام است که اگر منفی بود نباید آن را ادامه داد و اگر مثبت بود آن را ادامه دهیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دوستی ـ جشنواره ورزش، پیوند دوستی ها