سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ با گیاه‌خواری توانایی مغز خود را افزایش دهید


تغذیه/ با گیاه‌خواری توانایی مغز خود را افزایش دهید

ایمنا/ کاهش حافظه با بالا رفتن سن جدایی ناپذیر است. اما اینکه آیا آن فراموشی گاه به گاه است و یا به حافظه کوتاه مدت نقش دارد باید آگاه باشید که عوامل خاصی است که می توانید حتی در سنین جوانی از آنها دوری کنید تا اختلال حافظه در سنین پیری نداشته باشید. این علل عبارتند از : اجتناب از الکل، مواد مخدر یا سوء استفاده از توتون و تنباکو ، برخی از داروها ، بی خوابی ، استرس و افسردگی ، کمبود تغذیه ای، ضربه به سر، سکته مغزی و زوال عقل.
اضافه کردن چند شاخه کوچک آویشن و یا برگ جعفری به وعده غذایی روزانه، علاوه بر افزایش عطر و طعم توانایی مغز را هم افزایش می دهد. تحقیقات جدید نشان میدهد که چگونه ترکیبات گیاهان باعث تشکیل سلول های مغز انسان و افزایش اتصالات بین آنها می شود.
محققان موسسه پژوهش و آموزش و پرورش (IDOR) دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو (UFRJ) یافته های خود را در مجله پیشرفت در زیست شناسی احیا کننده منتشر کردند.
این یافته ها نشان می دهد که ترکیبات فلفل قرمز، گل بابونه و بسیاری از گیاهان و سبزی های دیگر همچون یک درمان برای اختلالات عصبی متعدد، از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اسکیزوفرنی است.
مطالعات حیوانی نشان داده است که مواد گروه فلاونوئید همان apigenin ممکن است حافظه و یادگیری را بهبود دهند. پژوهش های دیگر نشان داده است که فلاونوئیدها پتانسیل حفظ و تقویت عملکرد مغز را دارد.
این گروه دریافتند سلول های عصبی تحت درمان با apigenin سیناپس قوی تری نسبت به سلول های عصبی درمان نشده دارند. تحقیقات بیشتر نشان داد که apigenin موجب افزایش شکل گیری نورون ها و اتصالات به گیرنده های استروژن (ERS) می شود که بر توسعه، پیشرفت، عملکرد و انعطاف پذیری سیستم عصبی نقش اساسی دارد.
این تیم تحقیقاتی معتقدند که یافته های آنها و نقش apigenin می تواند یک درمان جایگزین امیدوارکننده برای تعدادی از اختلالات عصبی باشد.
بهترین گیاهان برای تقویت حافظه:
آویشن
اسطوخودوس
اکلیل کوهی
انجیر
بادام
جین سینگ
جینکو
چغندر
خردل
زعفران
سیر

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تغذیه طبیعی خام گیاه خواری