فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شهرک گردشگری در نمین ایجاد می شود


عسگر سنگی روز دوشنبه در جلسه بررسی طرح امکان سنجی ایجاد این شهرک افزود: طرح امکان سنجی ایجاد شهرک گردشگری نمین در شمال شرقی شهرستان نمین با وسعت 130 هکتار مورد ارزیابی قرار می گیرد.
او با بیان اینکه 25 هکتار از 130 هکتار در تفاهم نامه ای به صورت محدوده پارک جنگلی و تفرجگاه در اختیار شهرداری نمین قرار گرفته گفت: در 105 هکتار باقی مانده جانمایی ایجاد شهرک گردشگری نمین بررسی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان نمین اظهار کرد: با ایجاد شهرک گردشگری نمین می توان طول مدت اقامت گردشگران و مسافران را در فصل غیر پیک سفر نیز افزایش داد.
وی از جمله استراتژی های مکان تعیین شده برای این طرح را همجوار بودن به شهر تاریخی نمین ، نزدیکی به شهر اردبیل ، گردنه حیران و جنگل فندقلو و فرودگاه ، امکان دسترسی همزمان به دریا و کوه سبلان دانست و گفت: با اجرای این پروژه می توان از تخریب منابع طبیعی پیرامون به ویژه منطقه حیران و فندقلو نیز جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، مشاور طرح مطالعات امکان سنجی شهرک گردشگری نمین نیز در این جلسه گفت:
وسعت 130 هکتاری اراضی این طرح مستعد ایجاد سایت گردشگری و جذب گردشگر در انواع گردشگری فرهنگی ، تفریحی و تفرج ، طبیعت گردی و گردشگری سلامت است.
شکوری با بیان اینکه محدوده اثر طرح فرامنطقه ای است و پتانسیل فراملی را نیز دارد افزود: این سایت می تواند جاذب گردشگران خارجی کشورهای همسایه به منظور گردشگری سلامت ، طبیعت گردی و گذران اوقات فراغت باشد.
وی از جمله کاربری های پیشنهادی در این طرح را کاربری های تفریحی شامل تفرجگاه ، شهربازی ، پارک آبی ، پارک پرواز ، سورتمه ، مسیر پیاده روی ، کاربری ورزشی ، فرهنگی ، مذهبی ، اقامتی و خدماتی دیگر از جمله مراکز خرید و رستوران ذکر کرد و گفت: در این سایت باغ ویلاها نزدیک به 50 درصد سطح کاربری را اشغال کرده و 50 درصد بقیه به کاربری های دیگر اختصاص یافته است.
او همچنین بهره گیری از ارزش افزوده حاصل از احداث پروژه برای منافع عمومی را یکی از اهداف اقتصادی طرح دانست و افزود: اهداف اقتصادی طرح برای ایجاد فرصت های اشتغال و ایجاد ارزش افزوده است و هر یک از کاربری های گردشگری مطرح در این سایت قابل واگذاری به علاقمندان خواهد بود.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد.
6018/ 1257

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شبیه سازی سه بعدی شهرک نمونه گردشگری دشت ارژن شیراز