پیام مسئول سازمان بسیج دانشجویی بمناسبت سالروز تاسیس تشکل بسیج دانشجویی و طلبه


مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به مناسبت سالروز صدور پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی برتشکیل بسیج دانشجو و طلبه ، پیامی خطاب به همایش هایی که به مناسبت این روز در سراسر کشور با حضور دانشجویان بسیجی برگزار می شود، صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایارن(ایسنا)، متن این پیام به شرح زیر است:

با سلام و درود به روح مطهر امام خمینی(ره) و شهدای والامقام خصوصا شهدای دانشجوی بسیجی مدافع حرم و آروزی طول عمر با عزت و توفیقات مدام برای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای و سلام و ادب و تحیت به تمامی برادران و خواهران بسیجی ام در دانشگاههای سراسر کشور

سالروز تاسیس تشکل مقدس، پربرکت و مردمی بسیج دانشجویی و طلبه بر تمامی بسیجیان و سلحشوران ایران اسلامی و جهان اسلام مبارک و پرمیمنت باد.

به فرموده امام عظیم الشأن، تشکل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب را بیمه کرد و بسیج و بسیجیان مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدّس حق و اسلام اند. امسال، در آستانه اربعین حسینی، بار دیگر مردم انقلابی و شریف ایران اسلامی با حضور حماسی و پر محبتشان در کربلای معلا و عزاداری و عرض ارادتشان به ساحت سیدالشهداء(ع) در تمامی نقاط ایران اسلامی، همچون گذشته با مسیر و سیره ی نورانی ولایت و آرمان های سرخ و عزّت آفرین حسینی تجدید بیعت می کنند و این ملّت انقلابی و موج های خروشان آگاهی، بسیجیان واقعی و پیام آوران و پیامبران قیام و نهضت حسینی اند. درود و رحمت بی انتهای خداوند بر ایشان باد! بسیج و بسیجی، این شعله تابناک و پرنور بر مدار خورشید پرجلوه ولایت است که برای دوستان نورش امیدبخش است و سوزش و تلألؤش برای بدخواهان اسلام دردآور و اگر لمعات و فیوضاتی از این اشعه به دیگران می رسد، همه و همه به برکت و جلوه ی خورشید ولایت است.

هویّت و تشخّص بسیج در اتّصال به اسلام و پیروی از ولایت فقیه و التزام عملی به فرامین و دستورات دینی و انقلابی است. بسیجی یعنی انسان متشرّع خردمند، اهل زهد و خودسازی، متخلّق به اخلاق قرآنی و سیره نبوی و اهل بیت عظیم الشأن ایشان- علیهم السّلام اجمعین- ، پایبند به اصول اساسی انقلاب اسلامی و متعبّد به فرامین ولایت فقیه، با تلاش و همّت عالی، هوشمند و بصیر، با سعه ی صدر و کیاست، امیدوار و با نشاط و پاک سیرت، عالم مجاهد خستگی ناپذیر در میدان علم و عمل و تقوا، دردمند و همراه با مردم، در کنار مستضعفین و غمخوار و دلسوز کشور و اسلام، همراه و یار مظلومان در جهان اسلام، چشم نافذ و ناقد مسئولین در همه ی عرصه ها، ثابت قدم و عازم برای پاسداری و حمایت از آرمانهای انقلاب اسلامی و سربازی آماده و هوشیار برای رهبری انقلاب؛ که اینان فخر اسلام و ایران عزیز و نور دیده ی جهان اسلام هستند. "یثبت الله الذین ءامنوا بالقول الثابت فی الحیوۀ الدّنیا و فی الأخرة و یضلّ الله الظالمین و یفعل الله ما یشاء".

برادران و خواهران عزیزم! در عرصه ی داخلی و بین المللی، مسئولیت عظیمی متوجّه ماست و هوشیاری و بصیرت فوق-العاده ای، برای انجام درست وظیفه ی دینی مان نیاز است. امروز، حفظ وحدت و همبستگی میان اقشار گوناگون مردم، قومیّت ها و مذاهب مختلف در ایران وظیفه ی تمامی ماست. نقد منصفانه و حمایت معقول و در چارچوب اصول انقلاب اسلامی از مسئولان، شرکت فعّال در فعالیت های سیاسی و اجتماعی چندماه آینده و بیش از گذشته تلاش و مجاهدت علمی و ایمانی از اهمّ مسئولیت های من و شماست.مطالبه گری و نقش آفرینی تخصصی در عرصه اقتصادی کشور و تلاش برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را می توان یکی از عرصه های خدمت رسانی دانشجویان بسیجی به ملت شریف ایران اسلامی برشمرد.

جهان اسلام و جبهه ی مقاومت دستخوش تحولات و اتفاقات بزرگی است. نشانه حقانیت اصول و خطوط کلّی انقلاب اسلامی ایران، پیروزیها و ظفرهای پیاپی در سطح بین المللی و منطقه ای است. جبهه مقاومت، در عمل نشان داده است که راه حل عمده مشکلات و مسائل جهان اسلام در خوداتکایی و استقلال، تلاش و همت اسلامی مردم و حاکمان و اجتناب از نفوذ و وابستگی به بیگانگان و دشمنان اسلام است یعنی همان التزام به اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) که امام می فرمود.

جهان اسلام امروز شیرینی این علاج و راه درمان زخم های کهنه را چشیده است و طبیب و حکیم را شناخته است؛ الگوی انقلاب اسلامی ایران در عرصه ی داخلی و بین المللی، مشروعیت، مدیریت، عقلانیت و کارآمدی خود را آزموده و سربلند و فاتح بیرون آمده است این نوید و بشارت عظیمی است که باید فراوان در فراوان قدردان و شاکر آن بود « انا فتحنا لک فتحاً مبینا» به فرموده ی رهبر و مقتدای عزیزمان، گذر زمان، صحت امیدواری های گذشته را به اثبات رسانده است.هوشیاری و عزم و اراده ی ایمانی بیش از این، تلاش و مجاهده ی بسیجی، تضمین کننده ی فتوحات آینده است.

چنگ اندازی ها، تحریم ها، نامردی ها و نامرادی ها و این همه هزینه های مختلف برای کارشکنی علیه انقلاب عظیم اسلامی ایران در داخل و خارج کشور، به خاطر خیزش و ایستادن پیکره ی تنومند استواری است که سایه اش استکبار جهانی را می آزارد و نورش مظلومان و مستضعفان جهان را یاری ده و امیدبخش است. در برابر دشمن خبیث و زخم خورده باید بیش از پیش بیدار بود. رذالت های آمریکا و طمع او را برای نفوذ پایانی نیست. به فرموده امام(ره) : "چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران از ما واسلام عزیز دست برداشته اند."

جنایات امروز داعش و گروه های تکفیری در منطقه و سرایت آن به اروپا ونقاط دیگر جهان، حمایت از عملیات ها و اقدامات غیر انسانی و ددمنشانه عربستان سعودی در یمن و کشورهای دیگر و عملکرد ننگین او در مراسم حج امسال، دولت های غربی و سازمان های بین المللی و خصوصاً آمریکای جنایت کار را در برابر دیدگان مردم رسواتر و بی آبروتر کرده است و جهان در عطش حقیقت و آرزومند عدالت، صلح و آزادی راستین است. راه حل مشکلات داخلی ما و نقش آفرینی در عرصه بین المللی، پیروی از منویات امام رحمه الله وفرمایشات مقام معظم رهبری است که این راه فلاح و رستگاری ما ونجات مردم عزیزمان از دردمندی ها و نواقص است. والحمدلله رب العالمین

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سالروز تشکیل بسیج دانشجویی