آغاز ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) در بوشهر


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: کار ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) به عنوان سومین پروژه این ستاد در استان بوشهر با انجام کار قلم‌زنی آغاز شد.   به گزارش ایرنا، عبدالرضا مطاف دیروز در آیین آغاز ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) در بوشهر افزود: ساخت ضریح‌های خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم یک کار فرهنگی برای مبارزه با تبلیغات ضدشیعی و وهابیت در جهان اسلام و به ویژه گروه‌های تکفیری، سلفی و داعش است.

مطاف ادامه داد: با پشتیبانی مردم استان بوشهر تلاش می‌شود این حرکت‌های فرهنگی برای سال‌های آینده نیز در استان بوشهر تداوم داشته باشد.

وی گفت: ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم‌ابن‌الحسن(ع) دومین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان است که پیش‌بینی می‌شود در مدت 18 ماه تا دو سال با کمکهای مردم شهرستان دشتستان در شهر برازجان ساخته شود.

مطاف با اشاره به اینکه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) هدیه معنوی و میراث فرهنگی استان بوشهر برای کربلا و حضرت فاطمه‌الزهرا(س) است گفت: تقاضاهای مکرر و استقبال مردم بوشهر برای ساخت ضریح‌های اهل بیت عصمت و طهارت موجب شد تا ساخت ضریح خیمه‌گاه امام‌حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) نیز به استان بوشهر واگذار شود.

همچنین در حاشیه این مراسم پایگاه مقاومت بسیج مدافعان حرم در محل کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه امام‌حسین(ع) برای تشکیل حلقه‌های فعالیتی خادمان در استان بوشهر افتتاح شد.

ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر به عنوان نخستین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات در بوشهر بود که با همراهی مردم استان مرداد سال 92 آغاز و با هزینه کرد 35 میلیارد ریال پس از 26 ماه، مهر امسال رونمایی و به کربلای معلی انتقال یافت. دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) همزمان با 28 ماه صفر وارد استان بوشهر شد.


ویدیو مرتبط :
استقبال مردم بوشهر از ضریح خیمه گاه حضرت عباس