سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تناسب اندام/ شرایط استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها در ورزشکاران


تناسب اندام/ شرایط استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها در ورزشکاران

شفا آنلاین/ همیشه از پزشکان پزشکی ورزشی در مورد مکمل‌های تغذیه‌ای و داروهای تقویت‌کننده عملکرد سوال‌های بی‌شماری می‌شود.
از سوی دیگر، از ورزشکاران حرفه‌ای هم می‌شنویم که به دنبال داروهایی هستند که آنها را از حالت آماتوری درآورده و در عین حال، در آزمایش‌ها هم مشخص نشوند. در عین حال، همیشه گزارش‌هایی را می‌بینیم که سالانه افراد زیادی در اثر مصرف این نوع مکمل‌ها روانه اورژانس بیمارستان می‌شوند، بنابراین این سوال‌ها واقعا حالت اضطرار پیدا می‌کنند.

تجارت مکمل‌ها، تجارتی سودمند است. در سال 2013، رقمی حدود 23 میلیارد دلار را روانه جیب تاجران آن کرده است. تعداد بسیار زیادی از کمپانی‌هایی که پشت سر این داروها ایستاده‌اند، در واقع اعتیاد و امید واهی را به خریداران خود می‌فروشند. بنابراین، چطور می‌توان به ورزشکاران کمک کرد تا انتخاب درستی داشته باشند؟

اگر بخواهیم این مبحث را با بیان اینکه، هیچ دارویی به ارتقای عملکرد شما کمک نمی‌کند، آغاز کنیم، کاری فریب‌آمیز کرده‌ایم. استروئیدهای آنابولیک می‌توانند شما را بزرگ‌تر و قوی‌تر کنند. کافئین و کراتینین می‌توانند به‌طور موقت انرژی بیشتری تولید کنند. یک مشت از مواد دیگر هم نشان داده شده که مزایای دیگری دارند. اما همه این مواد با خطراتی واقعی همراه هستند.

استروئیدها می‌توانند خطر بیماری قلبی‌عروقی و ناباروری مردان را افزایش دهند. مرگ‌های زیادی هم در اثر ترکیب داروهای مختلف این دسته گزارش شده است. کافئین در مقادیر بالا می‌تواند باعث اختلال تمرکز و آشفته کردن دستگاه گوارش شود. کراتینین می‌تواند باعث بروز کرامپ‌های عضلانی و افزایش وزن شود.

خطر همیشه در محل‌هایی به کمین نشسته که انتظار نمی‌رود. یکی از مواد مشکل‌زا کانابیس یا حشیش است. ورزشکاران بیشتر در اطراف ماری‌جوآنا قدم برمی‌دارند. بعضی نمی‌دانند که این ماده بوسیله آژانش ضددوپینگ ممنوع شده است.

حتی بعضی غذاهایی هم که روزانه بوسیله ورزشکاران مصرف می‌شود، آنها را دچار دردسر می‌کند. در بعضی کشورها، مانند مکزیک و، حتی گوشت بیف هم ممکن است با کلمبوترول clembutero- که نوعی استروئید آنابولیک است، آغشته شود.

انجمن ملی دانشگاهی ورزشی، ورزشکارانی را از که سطح کافئین سرمشان از 15 میکروگرم در میلی‌لیتر بالاتر باشد، تحریم می‌کند. این مقدار یعنی مصرف حدود 15 فنجان قهوه که گاهی ورزشکاران این مقدار را می‌نوشند.

از سوی دیگر، ویتامین‌های بی‌ضرر هم اغلب با مواد خطرناک یا داروهای قدغن شده در یک قوطی قرار گرفته و آغشته می‌شوند. اگر شما وظیفه مراقبت از ورزشکاران را برعهده دارید، وظیف شماست که به آنها آموزش دهید تا بفهمند تقریبا 25 درصد از تمام مکمل‌ها ممکن است با بعضی از مواد قدغن آلوده شده باشند.


ویدیو مرتبط :
استفاده از داروها و مکمل‌های بدنسازی در ورزشکاران