فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سال 2017 و صدای رساتر مسلمانان در صنعت نشر آمریکا


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، سال آینده حداقل 9 کتاب برای خوانندگان جوان در آمریکا منتشر می‌شود که یا شخصیت اصلی آنها مسلمان هستند یا به نوعی داستانی درباره زندگی مسلمان‌ها را روایت می‌کنند. این کتاب‌ها به همت ناشرشان یعنی «سیمون و شوستر» در حوزه ادبیات داستانی خواهند بود و به نوعی تلاش می‌کنند صنعت نشر آمریکا را از بحران تک صدایی نجات دهند. بسیاری معتقدند صنعت نشر آمریکا امروز گرفتار تنوع نداشتن و تبعیض نژادی است. مدیران این نشر با آوردن قهرمان‌های مسلمان به کتاب‌های داستانیشان تلاش می‌کنند ‌در حد توانشان، به کودکان مسلمان این شانس را بدهند که خود را در قالب شخصیت‌ها مثبت و قهرمانان کتاب‌ها ببینند و بیش از پیش به هویت و دینشان افتخار کنند.

زرین جافری مدیر انتشارات «سلام ریدرز»(زیرمجموعه‌ای از «سایمون و شوستر») در این باره به نیویورک تایمز گفت: ما با این کار برای مردم آمریکا فرصتی فراهم می‌کنیم تا تصویری صادقانه‌تر از زندگی مسلمانان ببینند.

این کتاب‌ها قرار است برای تمام گروه‌های سنی و با تصویرگری‌های جذاب و با عنوان‌های جوان پسند منتشر شود. این انتشارات هم اکنون 4 کتاب با این مشخصات در دست تهیه دارد که در سال 2017 منتشر خواهد شد. از میان این 4 کتاب، دو کتاب برای کودکان است. « سلام علیکم»، ‌یک کتاب مصور برای کودکان است و ماجرای موسی، مویسس و کوین و مو، چهار دوست صمیمی در مهد کودک را روایت می‌کند که هر یک خانواده‌ای با مذهب‌های متفاوت دارند و از تعطیلات خود و مراسم مذهبیشان برای دوستانشان می‌گویند.

کتاب «دستکشی از خون و شن»، کتاب دیگری از این انتشارات برای کودکان بزرگتر است که ماجرای یک نوجوان 12 ساله مسلمان را روایت می‌کند؛ کارونا ریاضی برادرش را از یک بازی خطرناک نجات می‌دهد.

کتاب دیگر این نشر، یک کتاب شعر است با تصویرگری های جذاب که در مورد میراث فرهنگی مسلمانان اشعاری زیبا دارد. گونزالز شاعر این مجموعه درباره کتاب گفته ‌است: این کتاب با زبانی ساده به مخاطبش می‌گوید شما به عنوان یک نوجوان و یک مسلمان دوست داشتنی هستید.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/D1BRJT


ویدیو مرتبط :
برخورد دوگانه پلیس آمریکا با مسلمانان و غیر مسلمانان