4000 غیرنظامی در حملات هوایی "غیردقیق" علیه داعش در عراق و سوریه کشته شدند


مرکز "آتش بس"، از مراکز فعال درخصوص حقوق مدنی و گروه بین‌المللی حقوق اقلیت‌ها اعلام کردند که ظرف دو سال بیش از چهار هزار غیرنظامی در جریان عملیات‌های هوایی نظامی علیه داعش در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در گزارشی که توسط این مرکز صادر شد آمده است: ظرف از سال‌ 2014 بیش از 4000 غیرنظامی در عملیات‌های نظامی علیه داعش در عراق و سوریه کشته شدند.

در گزارش این مراکز آمده که 2800 تن از قربانیان این عملیات‌ها در حملات نیروهای عراقی و بمباران‌هایی که در این گزارش از آن به عنوان "غیردقیق" یاد شده، کشته شده‌اند و بقیه نیز در حملات ائتلاف آمریکایی ضد داعش و حملات جنگنده‌های روسی کشته شدند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که ائتلاف ضد داعش به کشته شدن غیرنظامیان در حملاتش در عراق و سوریه اقرار نمی‌کند برخلاف اینکه به کشته شدن غیرنظامیان در حملات خود در افغانستان معترف است.

در گزارش مذکور همچنین به ویرانی‌های شدید و فضای ترس و وحشتی که بر شهر فلوجه و دیگر شهرهای غرب و شمال عراق حاکم است اشاره و اعلام شده که اوضاع در شهرهای رقه، (پایتخت حکومت خودخوانده داعش)، حلب و دیگر شهرهای شمال سوریه نیز به همین منوال است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نیروی هوایی روسیه تشدید حملات هوایی علیه داعش در سوریه