موافقت ارشاد با خرید ۶۵ هزار جلد کتاب


بر اساس این مصوبه که اعتبار آن تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ است، تعداد ۱۶۱ عنوان کتاب در شمارگان ۶۵ هزار نسخه در فهرست خرید جدید این هیئتِ زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد با تصویب خرید ۴۹۰۰ نسخه از کتاب‌های محمدرضا یوسفی، بیشترین اقبال را در میان مولفان ایرانی، این بار به آثار این نویسنده حوزه کودک و نوجوان نشان داد.

به گزارش عصرایران به نقل از مهر، هیئت انتخاب و خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نتیجه جلسه ۵۴۳ خود را که شامل کتاب‌های تصویب شده جهت خرید است، در درگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر کرده است (اینجا).

بر اساس این مصوبه که اعتبار آن تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ است، تعداد ۱۶۱ عنوان کتاب در شمارگان ۶۵ هزار نسخه در فهرست خرید جدید این هیئتِ زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

بیشینه این خریدها ۸۰۰ نسخه و مربوط به قرآن کریم با ترجمه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با بهای ۳۵ هزار تومان از انتشارات آرزوی دیدار و کمینه این خرید هم ۱۰۰ نسخه و مربوط به چندی کتاب در حوزه‌های گوناگون و از نویسندگان و ناشران مختلف است.

اما بر اساس این فهرست از میان مولفان، بیشترین اقبال را محمدرضا یوسفی نویسنده حوزه کودک و نوجوان به خود جلب کرده است؛ از آثار این نویسنده که ناشر همه آنها خانه ادبیات است، به تعداد ۴۹۰۰ نسخه خریداری شده که بیشترین آنها به بازنویسی‌های یوسفی از داستان‌های شاهنامه مربوط می‌شود.

معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از ناشرانی که کتاب‌هایشان برای خرید به تصویب این هیئت رسیده، خواسته تا برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیئت واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق ۳۴۲ مراجعه کنند.

طبق احکام صادره از سوی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت انتخاب و خرید کتاب در حال حاضر متشکل از افراد زیر هستند:

۱-علی اصغر محمدخانی، محقق و نویسنده، دبیر شورای گسترش زبان فارسی و معاون فرهنگی موسسه شهر کتاب

۲- حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

۳- محمدکاظم شمس، پژوهشگر حوزه علمیه قم، مدیر انتشارات و سایت خبری تحلیلی کتاب ناب، عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی

۴-محمدعلی مهدوی‌راد، قرآن پژوه، مدرس دانشگاه، دبیر علمی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، و عضو هیئت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال

۵- محمد سلگی، مدیرکل اداره کتاب و توسعه کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیات مدیره انجمن ناشران دانشگاهی

۶-علی اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، نویسنده حوزه کتاب کودک و نوجوان

۷- علی اوجبی، نویسنده، مترجم و مصحح آثار فلسفی

۸- مهرزاد دانش، دبیر کمیته ارزشیابی نویسندگان و شاعران.


ویدیو مرتبط :
‫عبارتهای پرکاربرد و لازم در موافقت و عدم موافقت در انگلیسی‬‎