بیشه "ناژوان" با دور زدن "دُرچه" جان گرفت


رییس شورای اسلامی شهر دُرچه گفت: همانند سال گذشته حجمی از آب زنده‌رود با دور زدن منطقه دُرچه و از طریق کانال آبیاری روبروی میدان میوه و تره بار این شهر وارد بیشه ناژوان می‌شود در حالی که بستر رودخانه در فلاورجان و دُرچه خشک است.

اکبر جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، اظهار کرد: در نیمه آذر ماه امسال آب زاینده رود برای کشت پاییزه شرق بسته شد، اما در هفته گذشته و همانند سال قبل حجم کمی آب از طریق کانال آب روبروی میدان میوه و تره بار شهر دُرچه وارد رودخانه در بیشه ناژوان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آب در مسیر طبیعی خود از شهرستان فلاورجان و منطقه دُرچه عبور می‌کند و سپس به ناژوان و شهر اصفهان می‌رسد، اظهار کرد: در حال حاضر آب زاینده رود از طریق بند نکوآباد مبارکه و با دور زدن شهر دُرچه به رودخانه می‌ریزد و بستر طبیعی آن در این شهر و نیز فلاورجان خشک است که این امر را نوعی ظلم به مردم این شهر می‌دانیم و موضوع را به نماینده شهرستان خمینی شهر نیز منتقل کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی درچه ادامه داد: برخی عنوان می‌کنند که این امر با توجه به کمبود آب پشت سد تصمیم شورای عالی آب است، چرا که فرو رفت آب رودخانه در فلاورجان و دُرچه زیاد است، اما این سوال پیش می‌آید مگر در مسیر ناژوان آب در بستر زاینده‌رود فرو رفت ندارد؟

جزینی با بیان اینکه آبی برای کشت پاییزه با کشاورزان شهر دُرچه داده نشد است، افزود: البته جاری شدن حقابه کشت شرق اصفهان برای افزایش آب چاه‌های فلمن و نیز آب چاه‌های کشاورزی موثر است و نباید فراموش کرد که خیلی از چاه‌های زارعان نیز در سال‌های اخیر خشک شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟