فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بزرگداشتی به یاد نخستین سال درگذشت انوشیروان ارجمند


به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سینمای ایرنا، جواد یحیوی که اجرای این آیین را بر عهده داشت در ابتدای مراسم با اشاره به این که حاضران در ایوان شمس به یاد مردی دور هم جمع شده اند که زنده، فروتن، بی نظیر، عاشق، ساده، مهربان و کاربلد بود گفت: مطالعه، پژوهش، حضور روی صحنه ها کارنامه ای از استاد انوشیروان ارجمند پیش چشم ما گذاشته که اکنون جز ستایش و احترام هیچ گزیر و گریزی نداریم.
وی ادامه داد: دل همه ما می خواست استاد داریوش ارجمند در اینجا باشند اما متاسفانه یک سفر کاری باعث شد امروز این استاد در جمع ما حضور نداشته باشند.
در ادامه مراسم نیز پرویز پورحسینی از چهره های نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون طی سخنانی با تشکر از کسانی که به مراسم بزرگداشت آمدند، گفت: بالاخره ما خانواده کوچکی هستیم. اگر در این مراسم ها هم دور هم جمع نشویم خوب نیست. زمانی در سریال روزی روزگاری من و انوشیروان تا نیمه شب قدم می زدیم. من اما از صداقت انوشیروان خسته نمی شدم و دوست داشتم این صحبت ها ادامه پیدا کند. او هیج وقت به خاطر به دست آوردن نقش مجیز کسی را نمی گفت. برای همین تعداد کمی کار انجام داد و دیر به این عرصه وارد شد چون در شهرستان بود. خاطرم هست اوایل انقلاب او به تهران آمد و با راموزی ها شاهکار کرد.
این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: تئاتر مشهد دارای مکتبی است که داریوش و انوش ارجمند عزیزم هم از آن مکتب آمده اند. او در روزی روزگاری و مختار نامه و امام علی حضور داشت. در بعضی سریال ها هم نقش منفی بازی کرد. نقش منفی اما تبعاتی دارد اما او کار خودش را انجام داد. من به بهار و برزوی عزیزم می گویم دلم نمی خواهد دلتان را برنجانم. ممنونم.
محمد حسین لطیفی کارگردان سینما نفر بعدی بود که روی صحنه حاضر شد و گفت: اول از همه به انوش عزیز سلام می کنم که می دانم اینجا در بین ما هست و بعد به همه حاضران در سالن. من اعتقاد دارم انوش حی و حاضر است چون همه ما به بقای روح اعتقاد داریم. آرامشی که او داشت ستودنی بود.
وی افزود: شاید درونش آرام نبود چون آدم از وقتی پا روی زمین می گذارد زیاد آرامش را تجربه نمی کند. اما او به دیگران آرامش می داد. اعتقاد همه کسانی که اینجا هستند آن است که کسی که به ما آرامش داده حقیقتا در آن جهان هم آرام است و این آرامش برای ما شعف برانگیز است. من خودم را لایق گفتن درباره این عزیز از دست رفته ما صحبت کنم. با این وجود انوش در سینما، خانواده، نوشته هایش زنده است.
پس از سخنان لطیفی کلیپی کوتاهی از کارهای زنده یاد ارجمند به همراه بخشی از عکس های بر جای مانده از او در جمع های مختلف هنری در سنین مختلف به نمایش درآمد.
پس از پایان این کلیپ، یحیوی دوباره به روی صحنه آمد و پس از خواندن چند بیت شعر به یاد زنده یاد ارجمند از رویا تیموریان بازیگر پیشکسوت دعوت کرد تا روی صحنه بیاید.
تیموریان گفت: سلام به همه مهمانان انوشیروان ارجمند و سلام به خود آقای انوشیروان ارجمند. براستش بعد از دیدن این مستند زیبا حرف زدن سخت است چون همه چیز گویا بود. لورکا نمایشنامه نوس و شاعر بزرگ اسپانیایی معتقد بود تنها چیزی که می تواند یک کشور را نجات دهد عشق است. در آن سرزمین عشق گم شده اگر رنج می برند مردمش. بعضی از آدم ها اما بدون آنکه خودشان بدانند ماموریت دارند جرقه های عشق را در آدم ها به وجود بیاورند.
تیموریان با بیان این جمله که گمان می کنم در حرفه بازیگری بسیاری چیزها فراموش شده گفت: من این شانس را داشتم که در پشت صحنه بسیاری از کارهایم از آدم هایی چون آقای انوشیروان ارجمند بسیاری از اخلاقیات حرفه خودم را بیاموزم. بزرگی این حرفه را همانجا آموختم.
یحیوی در ادامه از برزو ارجمند خواست تا به روی صحنه بیاید و با حاضرین صحبت کند.
برزو ارجمند گفت: راستش را بخواهید در این یکسال هر اتفاقی در خانواده اتفاق افتاد و هر کاری که امشب شما روی صحنه دیدید دسترنج و فکر بهار ارجمند که حقیقتا فرزند خلف پدرم هست، بود.
وی افزود: از وقتی پدرم از بین ما رفت در ارتباط با فرزندم دچار پارادوکسی شده ام. او صمیمی ترین رفیق زندگی ام بود. هیچ نکته ای در زندگی من وجود نداشت که پدرم از آنها خبر نداشته باشد. بنابراین وقتی پدرم را از دست دادم صمیمی ترین رفیقم را از دست داده ام. به همین خاطر است که نمی دانم با پسرم چطور رفتار کنم.
وحید جلیلوند آخرین فردی بود که به روی صحنه آمد تا از زنده یاد ارجمند صحبت کند. او با نام و یاد خدا به همه حاضران سلام کرد و گفت: با خودم قرار گذاشته بودم وقتی می آیم حالم خوب باشد و بخندم اما...حسین لطیفی عزیز من گفت بابا پیش ماست و قطعا همین طور است.
در پایان هم بخشی از مستندی که درباره حضور زنده یاد ارجمند و احسان علیخانی در اسفند ماه 93 در بارگاه ضامن آهو امام رضا بود پخش شد. در این کلیپ تصویری استاد ارجمند از ارادتش به امام هشتم و خاطراتی که از گنبد طلا داشت سخن می گفت..
در این مراسم که چهارشنبه شب گذشته 25 آبان ماه، ساعت 20 در تالار ایوان شمس برگزار شد علاوه بر بستگان و دوستداران زنده یاد ارجمند هنرمندان زیادی از جمله مسعود رایگان، رویا تیموریان، محمد سلوکی، رضا رشیدپور، وحید جلیلوند، علی جلیلوند، علی دهکردی، جواد یحیوی، نیکی مظفری، محمدحسین لطیفی، جواد افشار، هادی کاظمی، پرستو صالحی، امیر احمد انصاری، پرویز پورحسینی، محمد فیلی، شهرام عبدلی، امیریل ارجمند، سید محمود رضوی، علی لک پوریان، جلیل فرجاد، ستاره اسکندری، محسن علی اکبری، علی زرنگار، کرامت رودساز، مریم امیرجلالی، نیما کرمی، شبنم فرسادجو، امیر دژاکام، و علی فتح الله زاده(مدیر عامل سابق باشگاه استقلال تهران) حضور داشتند.
فراهنگ**9246**

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلیپ درگذشت زنده یاد انوشیروان ارجمند