فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



موافقت مجلس با دو فوریت اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی


به گزارش عصر یكشنبه ایرنا، محمد روشن با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم، روز استاد و هفته آموزش اظهار كرد: براساس قانون فعلی كه لازم الاجرا است، سابقه تحصیلی عبارت است از نمرات دروس سه سال آخر متوسطه كه امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد، مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده باشد.
وی با بیان این مطلب كه آموزش و پرورش در حال حاضر امكان ارایه همه دروس سه سال آخر دوره متوسطه را ندارد افزود: مجلس شورای اسلامی با اصلاح عبارت این قانون، آن را مطابق با واقعیت های موجود و توان آموزش و پرورش، به سال سوم و به ترتیب به سال های بعد تسری می دهد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: با توجه به اینكه در حال حاضر تعداد 861 هزار 793 داوطلب در آزمون سراسری سال 95 شركت كرده كه با احتساب ثبت‌نام های شناور به عمل آمده، یك میلیون و 14 هزار 175 داوطلب آزمون سراسری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: امروز مجلس شورای اسلامی با پذیرش دو فوریت، طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور قدم بسیار خوبی را برای انطباق تصمیمات شورای سنجش و پذیرش دانشجو با قانون برداشت و اضطراب را از جمعیت كثیر داوطلبان و خانواده آنان مرتفع كرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: براساس این طرح دو بند الف ماده یك و بند ت ماده 3 قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب 10 شهریور 92 اصلاح می شود.
روشن خاطرنشان كرد: براساس بند ت ماده 3، درحال حاضر اتخاذ تصمیم در مورد میزان تاثیر هریك از عوامل سوابق تحصیلی، دروس عمومی و دروس اختصاصی در سنجش، برعهده این شورا بوده، لیكن با تغییر عبارتی، نحوه تاثیر هریك از عوامل سابقه تحصیلی، متناسب با تحت پوشش قرار دادن امتحانات نهایی دوره سه ساله دوره متوسطه انجام می شود.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به این مطلب كه تا برگزاری آزمون سراسری وقت زیادی باقی نمانده است افزود: باید مجلس با واقع بینی و لحاظ مصوبات قبلی خود در سال 92 این همراهی را با داوطلبان آزمون سراسری داشته باشد كه ضمن تصویب طرح پیشنهادی، تلاش كند در اولین فرصت مطابق قانون مربوط به تصویب طرح‌ها و لوایح دو فوریتی آن را به شورای نگهبان ارسال تا متعاقباً ابلاغ شود، تا داوطلبان آزمون سراسری بتوانند در برنامه‌ریزی‌های درسی خود آن را لحاظ كنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، روشن تاكید كرد: این طرح از جمله مواردی است كه اجماع كامل همه اعضای كمیسیون های آموزش و تحقیقات و بهداشت درمان مجلس و دولت، اعم از وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان وآموزش پزشكی و علوم تحقیقات و فناروی را با خود همراه داشته است.

** مراسم بزرگداشت مرحوم دكتر صادق آئینه وند برگزار شد
مراسم بزرگداشت مرحوم دكتر صادق آئینه وند چهره ماندگار علوم انسانی و رئیس سابق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، با حضور حسام الدین آشنا ، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، محمد سعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، فریدون مشاور وزیر و مدیركل حوزه وزارتی این وزارت و جمعی از روسای دانشگاهها محققان علوم انسانی و خانواده ایشان در این پژوهشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران به بیان خاطراتی از دوران دانشجویی مرحوم دكتر صادق آئینه وند و مسیر فعالیت های علمی و فرهنگی وی پرداخت و نقش دكتر آئینه وند را در تقویت دانش تاریخ تحلیلی اسلام بسیار مهم دانست.
در ادامه مجتبی شاكری عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس كمیسیون نامگذاری این شورا، فرآیند تصویب نامگذاری خیابان مجاور پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نام دكتر آئینه وند را تشریح كرد و از آمادگی این شورا برای حمایت از تاسیس جایزه ای به نام دكتر آیینه وند در موضوع تاریخ اسلام خبر داد.
همچنین حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی كه در زمان ریاست دكتر آئینه وند معاونت ایشان را برعهده داشته است، با اشاره به دانش بالای مرحوم دكتر آئینه وند گفت: وی از نظر اخلاقی نیز بسیار سرآمد بود و صبر، متانت و شكیبایی ایشان برای همه همكاران و نزدیكان یك الگو بود.
وی افزود: مرحوم دكتر آیینه وند با مدیریت اخلاق مدار خود توانسته بود در مدت كوتاهی اعتماد محققان و همكاران دانشگاهی را جلب كند و محیطی پویا و سر زنده برای فعالیت علمی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فراهم كند.
بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه همسر و همكاران دكتر آئینه وند به بیان خاطرات خود از این استاد گرانقدر پرداختند و كلیب هایی نیز از سخنان این استاد فقید پخش شد.
در حاشیه مراسم سالگرد دكتر صادق آیینه وند از تابلو خیابان دكتر صادق آیینه وند با حضور آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، احمد مسجد جامعی و مجتبی شاكری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه 6 تهران رونمایی شد.
با پیشنهاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و تصویب شورای شهر اسلامی تهران خیابان 64 غربی كردستان به نام دكتر صادق آیینه وند تغییر یافته بود كه امروز با حضور جمعی از مسئولان از آن رونمایی شد.
​فراهنگ**9187**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس