فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آغاز جشنهای شعبانیه در حرم مطهر امام رضا(ع)


به گزارش ایرنا، حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان كانون معنویت جهان تشیع در شب میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) میعادگاه زائران و مجاوران از دور و نزدیك برای بستن میثاق دوباره بود.
به همین مناسبت صحن و سرای آستان ملائك پاسبان رضوی آذین بندی و به خوشبوترین گلها آراسته و به دل انگیزترین عطرها معطر شده است.
همچنین حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان زوجهای جوانی است كه از اقصی نقاط كشور به حرم قدسی آمده اند تا در كنار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) پیوند خود را جشن بگیرند؛ از این رو در شب میلاد حضرت امام حسین(ع) عقد ازدواج زوجهای متعددی در این مكان مقدس جاری شد.
مراسم محوری جشن شب میلاد امام حسین(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد و ذاكران اهل بیت(ع) با مولودی خوانی و مدیحه سرایی، رنگ و بوی معنویت را در این صحن و سرا چندین برابر نمودند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی می گوید به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه جشنهای باشكوهی در هفت نوبت در بارگاه منور رضوی به مناسبت میلاد امام حسین(ع)، میلاد ابوالفضل العباس(ع) و میلاد امام سجاد(ع) برگزار می شود.
حجت ‌الاسلام سیدجلال حسینی افزود: این جشنها تا 23 اردیبهشت در رواقهای مختلف بارگاه منور رضوی برگزار می شود كه ویژه برنامه های روزانه از ساعت 11 تا 13 و 30 دقیقه و ویژه برنامه های شبانه از 20 و 30 دقیقه تا 22 و 30 دقیقه خواهد بود.
وی مولودی خوانی، مدیحه سرایی، شعرخوانی گروههای تواشیح و همخوانی مداحان و ذاكران اهل بیت(ع)، سخنرانی كارشناسان مذهبی در تشریح سیره اخلاقی ائمه معصومین(ع)، برنامه های قرآنی در دارالقرآن حرم مطهر، چندین محفل ختم قرآن كریم، مسابقات فرهنگی و قرآنی مختلف برای زائران را از ویژه برنامه های جشنهای اعیاد شعبانیه برشمرد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان كرد: این برنامه‌ ها برای عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بوده و همگان می توانند از این برنامه ‌های معنوی و نورانی بهره مند شوند.
7489/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نقاره‌نوازی در حرم مطهر امام رضا(ع) در آغاز دهه کرامت