بسته‌بندی که معجزه می‌کند


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تاکید کرد: بسته‌بندی در حوزه صنایع دستی می‌تواند در افزایش فروش و بهبود صادرات آن نقشی در حد معجزه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، محمدمهدی شرافت در کارگاه آموزشی بسته‌بندی و بازاریابی صنایع دستی ضمن اشاره به اهمیت بحث بسته‌بندی و تبلیغات، عنوان کرد: صنایع‌دستی به مثابه داشته‌ای مشترک در ملل مختلف، یکی از ابزارهای مهم و کارآمد در زمینه تبادلات فرهنگی است و در شرایط کنونی جهان که همه جوامع و تصمیم‌ گیرندگان سیاسی و فرهنگی کشورها اشاعه و نفوذ فرهنگ مردم خود به سایر مرزها را در دستور کار خود قرار داده‌اند، می‌تواند به کمک بسته‌بندی شایسته به "ویترین فرهنگی" تبدیل شوند و تواماً سطح اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را ارتقا دهند.

وی افزود: تنوع محصولات صنایع دستی در دنیا و فروش آن در سطح داخلی و صادرات لزوم توجه به امر بسته‌بندی و طراحی مخصوص به خود را می‌طلبد. این چالش پیش‌ روی فروش و صادرات صنایع دستی به حدی مهم است که از نظر هر صاحب نظر و مقامی، بسته‌بندی می‌تواند در افزایش و بهبود آن نقشی در حد معجزه ایفا کند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که با اجرای دقیق و برنامه‌ریزی شده طرح‌ها در این سال در حوزه صنایع دستی به نقطه‌ای در خور توجه برسیم تا یزد به عنوان قطب نساجی سنتی و پایگاه و برند صنایع دستی جلوه پیدا کند.

شرافت بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی به نحو احسن و فراهم کردن زمینه برای خرید گردشگران خارجی می‌تواند در کنار رونق گردشگری به رونق فروش صنایع دستی نیز کمک شایان توجهی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد یادآور شد: بازارسازی برای فروش صنایع دستی، مهم و قابل تأمل است که هنرمندان و صنعتگران می توانند با استقبال از تغییرات در سلیقه‌ها و بروز کردن و تنوع در ساخت محصولات خود به این مهم دست یابند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دستگاه بسته بندی قند| بسته بندی شکلات| بسته بندی گز