ولایتی: تروریست خواندن حزب الله ناشی از شکست مرتجعین منطقه است


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه سوریه ضمن اظهارامیدواری برای موفق بودن مذاکرات معارضان با دولت سوریه گفت‌: تروریست خواندن حزب‌الله از سوی مرتجع‌ترین حکومت منطقه حاکی از شکست برنامه‌های‌شان در منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، فیصل مقداد، قائم مقام وزیر خارجه سوریه عصر سه‌شنبه با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

در این دیدار ولایتی با بیان این که ایران و سوریه از ابتدای انقلاب تا امروز در یک سنگر واحد قرار دارند گفت: شاهد هستیم هر روز روابط دو طرف عمیق‌تر شده و آثار آن نیز در تمام منطقه دیده می‌شود.

او ادامه داد: اگر همکاری ما، شما و دوستان حزب الله و عراقی‌مان نبود، امروز منطقه در شرایط متفاوت نسبت به آن چه می‌بینیم به سر می‌برد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پیوستن روسیه به این مجموعه متحد خط مقاومت، تحولی اساسی در منطقه بود. این که دشمنان خط مقاومت نتوانستند به هدف خود یعنی نابودی سوریه به عنوان ستون فقرات خط مقاومت دست یابند آن‌ها را ناراحت کرده است و آن‌ها امروز از نقش مردم سوریه و ایستادگی آن‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی ناراضی هستند. هر چند که خسارات زیادی به سوریه وارد شده است ولی این کشور تا کنون در برابر تهاجمات جدی که جنگی علیه سوریه محسوب می‌شود ایستادگی کرده و پیروز شده است.

ولایتی با تاکید بر این که مرتجع‌ترین حکومت منطقه حزب الله را تروریسم می‌خواند افزود: این اقدام حاکی از این است که آن‌ها نتوانستند خط مقاومت را شکست بدهند و به همین دلیل عصبانی هستند. ما یقین داریم دولت و ملت سوریه در مقابله با دشمنان‌شان با کمک متحدینی مانند ایران،‌ روسیه حزب الله و برخی کشورهای منصف عربی پیروز خواهند شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اشاره به برقراری آتش‌بس در سوریه سفر هیأت سوری در این مقطع را به تهران را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ امیدواریم همان‌طور که در جنگ و دفاع از سرزمین سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور موفق بودید، در مذاکرات سیاسی با معارضین غیر تروریست هم موفق باشید.

وی در پایان با بیان این که ما با دوستان سوری و سفیر این کشور در ایران همکاری‌های نزدیکی داریم گفت:‌ ما به طور منظم به دمشق سفر داشته و هم‌چنین میزبان دوستان سوری نیز در ایران هستیم.

به گزارش ایسنا، قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار ولایتی را سمبل پیروزی و تعهد به مقاومت دانست و افزود: وی از کسانی است در طول بحران سوریه همواره در کنار مردم سوریه بوده و در مقابله با تروریست با این کشور همکاری می‌کرده است. من احساس می‌کنم از زمانی که تهاجم رژیم قبلی عراق به ایران صورت گرفت سوریه در قلب و وجدان ولایتی وجود داشت. امروز نیز به این نتیجه رسیدیم که ولایتی تمایل زیادی به پیروزی سوریه دارد.

فیصل مقداد خود را حامل سلام‌ها و درودهای بشار اسد برای مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور و مشاور مقام معظم رهبری دانست و افزود: اگر سوریه و ایران در کنار هم نبودند قطعا زیان‌های بسیاری می‌دیدیم. ما معتقدیم این ائتلاف بسیار مقدس بوده و باید آن را حفظ کنیم چرا که روابط دو جانبه تهران و دمشق روابطی سرنوشت ساز است و فراتر از روابطی صرفا نظامی، فرهنگی و اقتصادی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نبرد نیروهای حزب الله با تروریست ها در منطقه بریتال