پیونگ‌یانگ: سرنوشت صدام و قذافی را پس از کنار گذاشتن تمایلات هسته‌ای شاهد بودیم


کره‌شمالی با دفاع از تازه‌ترین آزمایش هسته‌ای خود، گفت که سرنوشت صدام و معمر قذافی نشان می‌دهد زمانی که کشورها تمایلات اتمی خود را رها می‌کنند چه اتفاقی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی روز جمعه با انتشار سرمقاله‌ای همچنین به کره‌جنوبی نسبت به از سرگیری تبلیغات سیاسی در مرز دو کره در واکنش به آزمایش بمب هیدروژنی جدید پیونگ‌یانگ هشدار داد. کره‌شمالی تاکید کرد که پخش شدن تبلیغات از بلندگوهای مرزی شبه‌جزیره کره را در آستانه جنگ قرار می‌دهد.

در این نوشتار همچنین آمده است: چهارمین آزمایش هسته‌ای تحولی بزرگ بود که قدرت بازدارندگی لازم را برای محافظ از مرزهایش در مقابل تمام نیروهای متخاصم از جمله ایالات متحده آمریکا فراهم می‌کند. تاریخ نشان داده است که بازدارندگی هسته‌ای قویترین و ارزشمندترین شمشیر برای خنثی کردن تهاجمات خارجی است.

کره‌شمالی در ادامه تاکید کرده است که آزمایش یک بمب هیدروژنی کوچک انجام داده است؛ ادعایی که از سوی کارشناسان به چالش کشیده می‌شود. در این سرمقاله همچنین آمده است: شرایط کنونی بین‌المللی مشابه قانون جنگل است و هر که قدرتمند‌تر باشد زنده می‌ماند. رژیم صدام حسین در عراق و رژیم قذافی در لیبی پس از آنکه از توسعه برنامه هسته‌ای خود دست برداشتند، دیگر نتوانستند از سرنوشت خود بگریزند. هر دوی آنها مرتکب اشتباه شدند. درخواست از کره‌شمالی برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای هم بی‌فایده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ورود به پیونگ یانگ Enter Pyongyang