مذاکرات پارلمان ترکیه برای قانون اساسی جدید


کمیته‌ای از قانونگذاران ترکیه برای انجام مذاکرات اولیه به منظور بررسی قانون اساسی این کشور و تدوین قانون اساسی جدید گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته سازش قانون اساسی متشکل از 12 نماینده از پارلمان ترکیه به ریاست اسماعیل قهرمان، رییس پارلمان ترکیه رایزنی درباره این مساله را روز پنجشنبه آغاز کردند.

رییس پارلمان ترکیه در جریان آغاز این جلسه گفت: هدف ما ایجاد سیستمی مدرن و انسانی برای آینده ترکیه است که تمامی اولویتها شامل دموکراسی، رعایت حقوق بشر و آزادی در آن باشد.

وی ادامه داد:‌ ترکیه به یک قانون اساسی جدید نیاز دارد که ساده و دائمی باشد و بتواند به تمامی سوالات در هر برهه از زمان پاسخ دهد. قانون اساسی کنونی ما مربوط به 1982 و برای دوران کودتا است. من از نمایندگان پارلمان می‌خواهم تا پیش نویس این قانون اساسی جدید را طوری تنظیم کنند که بر جامعه ترکیه سایه نیفکند و کسی را از قلم نیندازد.

احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه نیز در جریان نشست روسای استانی حزب عدالت و توسعه گفته بود: در حال حاضر ما بر ضرورت داشتن یک قانون اساسی جدید توافق کرده‌ایم. ما باید این موضوع را مورد بحث قرار دهیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فردا، روز سرنوشت اردوغان یا قانون اساسی ترکیه