سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



سوءتفاهم‌های خواهر و برادری


سوءتفاهم‌های خواهر و برادریهمشهری آنلاین/ در هر سنی خواهر و برادرها می‌توانند سر یک موضوع با هم دعوا کنند. آیا می‌دانید چطور دعوای بچه‌های کوچک را ختم به خیر کنید؟
یک پدر و مادر آرام
سخت است که دادو بیداد فرزندانتان را ببینید و حتی آنها جلوی شما به هم آسیب برسانند و شما آرام باشید. خواهر و برادرهایی که در خردسالی با هم دعوا نکنند و حل سوء‌تفاهم‌ها را یاد نگیرند در بزرگسالی این دوره را می‌گذرانند اما اغلب دیگر نمی‌توانند چیزی یاد بگیرند. کشمکش بچه‌ها را 2دسته کنید؛ جنجال‌هایی که احتمال آسیب بدنی در آن نیست و یا هست. در هر دو حالت، بچه‌ها در همان موقع نمی‌توانند از حرف‌های خوب شما چیزی یاد بگیرند اما برعکس حس بد مقایسه، فرق گذاشتن، ترجیح همیشگی کوچک‌ها به بزرگ‌ها را درک می‌کنند. در هر دو حالت شما فقط تا می‌توانید کم حرف باشید.
مراقب برچسب‌ها باشید
معمولا وقتی بچه‌ها دعوا می‌کنند، این کاملا برداشت شماست که آنها مشغول دعوا افتادن هستند اما خودشان نمی‌دانند که چه اتفاقی در حال وقوع است! بزرگ‌ترها می‌گویند: «همدیگه رو کشتن»، «بدجنس» «خجالت بکش»، «زورت به کوچک‌ترت رسیده» و... . این برچسب‌های اسم‌گذاری بزرگ‌ترها هست که تازه به بچه یادآوری می‌کند دارد چه اتفاقی می‌افتد. برعکس اگر بزرگ‌ترها بگویند: «وای شیطوون داره چه کیفی می‌کنه از داد شما»، «‌ای داد و بیداد خدا خیلی ناراحته» و...برای بچه‌های کوچک و «هرکسی حق با اونه نیازی به داد نداره» و جمله‌هایی از این دست می‌تواند ماجرا را ساده و آنها را از تلافی‌جویی دور کند. نوع دیگری از برچسب‌زدن‌های اشتباه هم هست که والدین برای کمک به دفاع از فرزندشان، کودک آسیب‌رسان را تنبیه می‌کنند و مثلا می‌گویند: «تا تو باشی دیگه کوچک‌ترت را نزنی».
وسط میدان بروید
1- اگر بگویید «کی شروع کرد؟» «تقصیر کیه؟» و «نمی‌خواد توضیح بدید!» و... فقط مثل آنها شده‌اید و واکنش غیرمؤثر از خودتان نشان داده‌اید. به جای این، پیش بچه‌ها بروید و بگویید: «چقدر از هم عصبانی هستید، با هم یه فکر جدید کنید و الا بازی باید تعطیل بشه تا دوباره باهم دوست بشید.»
2- اگر کشمکش بچه‌ها با وسیله‌ای مثل یک چوب یا ابزار خطرناک دیگری همراه شده است، بی‌معطلی وسیله را از بچه‌ها بگیرید و هر دو را از هم جدا کنید و بگویید که «از دست‌تون عصبانی‌ام بعدا با هم حرف می‌زنیم». این تاخیر ابراز ناراحتی، مهم‌ترین الگوی شخصیتی است که می‌توانید به بچه‌ها یاد بدهید.
3- همیشه بچه‌های بزرگ‌تر را مقصر ندانید. به کوچک‌ترها بگویید که باید احترام بگذارید و به بزرگ‌ترها مسئولیت مراقبت از کوچک‌ترها را بدهید.
حواس‌پرتی‌های خوب
گاهی برای تمام‌شدن کشمکش بچه‌ها یک صدای بلند، روشن شدن سشوار، تلویزیون و... کافی است. این راهکار اغلب برای بچه‌های زیر 5سال کاربرد دارد. راه‌های پیشنهادی ما را هم امتحان کنید؛ راه اول: بدون اینکه حرفی بزنید حین کشمکش بچه‌ها با هیجان زیاد بگویید هرکی زودتر خوراکی می‌خواد بیاد و... می‌توانید صدای یک زنگ که موقع بازی‌ها از آن استفاده می‌کنید را هم به صدا دربیاورید. راه دوم: گاهی اضافه‌شدن شما به‌عنوان نفر سوم بازی می‌تواند دعوا را تمام کند. راه سوم: در زمان آرامش و دوستی بچه‌ها یک قانون بگذارید مثلا هرکس بعد ازجمله «تمام کنید» بحث را ادامه دهد باید جریمه شود.


منبع: همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
شیطنت های خواهر برادری ...