امیدواری صنعتگران به بهبود روند فعالیت‌های اقتصادی


مدیرعامل گروه صنعتی معیار پلیمر ایرانیان با اشاره به امیدواری صنعتگران کشور به دوران پساتحریم گفت: اگر درهای تجارت ایران با دنیا گشوده شود، روند فعالیت‌های اقتصادی بهبود می‌یابد.

سعید میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ایسنا گفت: تولیدکنندگان در شرایط پس از رفع تحریم‌ها می‌توانند با دغدغه کمتری به تهیه مواداولیه و خرید ماشین‌آلات جدید بپردازند و همچنین امکان استفاده از فرصت‌های صادراتی برای آنها فراهم می‌شود.

وی سیاست‌های دولت را در تحقق این شرایط دخیل دانست و افزود: اگر نگاه مسئولان حمایتی باشد آینده خوبی پیش‌روی صنعت ایران قرار دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی معیار پلیمر ایرانیان تاکید کرد: بسیاری از صنعت‌گران انتظار حمایت مالی از دولت ندارند و خواهان بهبود فضای کسب و کار، تسهیل فرایندهای پرپیچ و خم اداری و حذف موانع تولید هستند.

رکود در صنعت قطعه‌سازی

میرشکار با اشاره به سابقه 27 ساله شرکت تحت مدیریت وی در صنعت تولید قطعات خودرو گفت: این صنعت مانند دیگر فعالیت‌های اقتصادی در رکود به سر می‌برد و بسیاری از واحدها با یک سوم ظرفیت اسمی تولید خود فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی معیار پلیمر ایرانیان بیان کرد: این گروه در زمینه تولید قطعات لاستیکی، لاستیکی - فلزی، لاستیکی - پلاستیکی و تسمه نقاله برای شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و مجموعه‌های اقماری آنها فعال است.

وی ظرفیت تولید این واحد صنعتی را 100 تا 120 میلیون محصول نهایی در سال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت واقعی تولید در شرکت 40 میلیون قطعه است.

این فعال اقتصادی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط صنعت قطعه‌سازی در دوران پساتحریم بیان کرد: تولیدکنندگان ایرانی در دوران فعالیت خود با نشیب و فرازهای بسیاری مواجه می‌شوند و هر اتفاقی که رخ دهد قدرت انطباق خود را با آن دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
روند بهبود محتاطانه بازارهای جهانی پس از «دوشنبه سیاه»