دولت لایحه ویژه تولید ارائه دهد


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که «دولت باید لایحه ویژه تولید ارائه دهد» گفت: نباید احکام قانونی در برنامه اقتصادی تثبیت شود که ضمانت اجرایی نداشته باشد، این در حالی است که قبل از تثبیت قانون باید بسترهای لازم جهت تولید داخلی مهیا شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه گیلان غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، درباره حمایت از تولید مواد غذایی در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: نباید احکام قانونی در برنامه اقتصادی تثبیت شود که ضمانت اجرایی نداشته باشد. این در حالی است که قبل از تثبیت قانون باید بسترهای لازم جهت تولید داخلی مهیا شود.

وی با بیان این‌که «باید برای حمایت از تولید داخلی(مواد غذایی)با تدابیر اقتصادی از واردات بی‌رویه جلوگیری کنیم»، افزود: اجازه ورود کالاهای مشابه خارجی که در کشور تولید می‌شود، نباید صادر گردد تا تولید داخلی با فراهم شدن بسترهای اقتصادی بتواند به نحو مطلوب حرکت کند.

وی ادامه داد: مواد غذایی خارجی که از مبادی قاچاق وارد می‌شوند، احتمال دارد از موادی تشکیل شده باشند که علاوه بر داشتن مضرات، دارای محتوای حرام نیز باشند که می‌توانند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این‌که «نباید احکام قانونی در برنامه اقتصادی تثبیت شود که ضمانت اجرایی نداشته باشد» گفت: دولت باید در لایحه تولید یک لایحه ویژه ارائه دهد و لازم است در قانون مشخص شود که ورود کدام کالاها باید به کشور ممنوع شود.

وی حمایت از تولید داخلی را دارای عقبه دانست و خاطرنشان کرد: در گام نخست باید بسترهای واردات غیرضروری گرفته شود تا تولید داخلی در مواد غذایی بتواند در بازار جایگاه مناسب خود را بدست آورد و این در حالی است که باید احکامی که تنها جنبه قانون‌گذاری دارد، از نظام برنامه خارج شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تذکر رسایی در باره استنکاف دولت در ارائه لایحه برجام