فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پشت صحنه های فیلم محمد رسول الله (ص) برای نخستین بار نمایش داده شد


مازیار میری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشره به برگزاری بخش دارلفنون در این جشنواره اظهار داشت: دارلفنون به عنوان یك كمپ استعدادیابی به شمار می رود و به نظرم یكی از ایده های جذاب دبیر این دوره از جشنواره است.
وی گفت: آموزش و تاثیری گذاری و ارائه راه های جدید برای آشنایی بیشتر با سینمای ایران از اهداف اصلی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر است.
مدیر بخش «دارالفنون» سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: خوشبختانه بیش از 100 نفر كه دارای استعدادهای سینمایی بودند در بخش دارالفنون حضور دارند.
وی با بیان اینكه رویكرد این دوره از جشنواره برگزاری به شیوه‌ای تخصصی و علمی‌تر است، ادامه داد: دارالفنون در راستای این هدف برپا شده و قرار است عایدی مضاعف برای مخاطبان جشنواره به ویژه جوان‌های علاقمند به سینما داشته باشد.
وی خاطرنشان كرد: این جوان‌ها از سراسر ایران و حتی از بخش‌های محروم كشور و نقاط مختلف منطقه هستند و در كمپ استعدادیابی همراه با استادان سینما، آموزش دیده و با آموخته‌های كاربردی جشنواره را ترك خواهند كرد.
این كارگردان درباره انتخاب اعضای دارالفنون گفت: از مدتی قبل برای انتخاب دانشجویان، با مراكز و نهادهای مختلفی همچون مدرسه عالی سینما، انجمن سینمای جوان، جشنواره فیلم عمار، مدرسه شهید آوینی و دانشكده سینما و تئاتر وارد مذاكره شدیم تا جوان‌های بااستعداد و نخبه سینما را به ما معرفی كنند.
میری یادآور شد: همچنین با مسئولان فرهنگی از كشورهای مختلف در منطقه رایزنی كردیم تا آنها هم در جریان امر قرار بگیرند و دانشجویان رشته سینما را در این كشورها، شناسایی كنیم و در نهایت حدود ۱۰۰ جوان انتخاب شدند كه در 6 روز جشنواره در كنار اساتید فیلم ها را می‌بینند و در كارگاه هاتخصصی نیز حضور یابند.
وی اظهار داشت: همچنین جوانانی از كشورهای افغانستان، تاجیكستان، لبنان، فلسطین، عراق، آذربایجان، تركیه، سوریه و پاكستان در كنار جوانان ایرانی در كمپ حضور دارند و در مدت جشنواره چهار استاد خارجی و ۱۲ استاد ایرانی آموزش و انتقال تجربه به این دانشجویان را برعهده خواهند داشت.
سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه ۹۵ به دبیری رضا میركریمی در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.
فراهنگ**9187**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه فیلم محمد رسول الله(ص)