اصفهان تنها در "آلودگی هوا" برخوردار است


یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان در تنها موضوعی که برخوردار است "آلودگی هوا است" و اگر از توسعه صنایع جلوگیری نشود به آیندگان خیانت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، نورالله صلواتی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصفهان آلودگی هوا است، اظهار کرد: قصه آلودگی شهر اصفهان یک قصه قدیمی است و آلودگی قاتل خاموش و نامریی مردم این شهر است که تا چند نسل نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه دوشنبه هفته گذشته شهر یکی از آلوده‌ترین روزهای پاییزی را پشت سر گذاشته است، افزود: شاخص آلودگی هوا به 160 میکروگرم بر متر مکعب رسید و اصفهان را در زمره شهرهای آلوده معرفی کرد.

این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد شاخص منو‌کسید کربن، دی اکسید نیتروژن و حتی اوزن اصفهان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است که این امر به دلیل مشکلات احتراق سوخت است. سالیانه 2.4 میلیون تن دی اکسید کربن در ترافیک شهری اصفهان تولید می‌شود که درختان شهر توان پالایش 9 درصد آن را هم ندارد.

صلواتی با اشاره به اینکه توسعه صنعتی اصفهان را باید با تأمل دنبال کرد، گفت: سال گذشته خواهش کردیم برای جابه جایی بلند مدت کارخانجات بزرگ در اطراف اصفهان برنامه ریزی کنند، در صورتی که جابه جایی امکان ندارد حداقل از توسعه آن‌ها جلوگیری شود تا به آیندگان خیانت نکرده باشیم.

‌وی خاطر‌نشان کرد: استفاده از فیلترهای دود و خروجی دودکش‌ها را باید جدی گرفت. برای نمونه اگر به خروجی صنایع بزرگ دقت کنیم در اولین نگاه خروجی هایی با رنگ‌های متفاوت را مشاهده می‌کنیم که بسیار خطرناک است.

این عضو شورای شهر اصفهان گفت: چرا در سال‌های اخیر برخی صنایع از زمره صنایع آلاینده خارج شده‌اند؟ چرا عوارض آلودگی هوا به کلان‌شهر اصفهان تعلق نمی‌گیرد؟ متاسفانه اصفهان در تنها موضوعی که برخوردار است "آلودگی هوا است".

صلواتی با اشاره به اینکه از تردد خودروهای آلوده کننده محیط زیست اعم از دولتی، شهری، نظامی و خصوصی مانند اتوبوس کامیون و سواری به صورت جدی در محدوده شهر ممانعت به عمل آید، افزود: مدیریت شهر باید هر چه زودتر به برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در شهر تاکسی‌های فرسوده تردد می‌کند، گفت: از کمک‌های دولت برای نوسازی اتوبوس و تاکسی ناامید شده‌ایم و مدیریت شهری باید در این زمینه اقدام کند و به محدوده مرکز شهر بیشتر توجه شود زیرا تردد خودروها در مرکز شهر بیشتر است.

صلواتی ادامه داد: هنوز اقدام جدی و عملی در خصوص توسعه حمل و نقل پاک و دوچرخه در شهر نداریم، هرچند در این زمینه اقدامات خوبی شده است. شهر اصفهان باید همچون 30 سال پیش شهر دوچرخه‌ها شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟